Aafke_ schreef:De Ultra-light is het Flex=model dat Debra Sibley en Brett Hadlock samen ontwikkeld hebben. De constructie is een gepatenteerde constructie.
..
Dat zebra zadel is idd een Debra Sibley/Brett Hadlock zadel.
Ik begrijp dus dat jullie weliswaar een 'nieuw concept' qua 'soort van boomloos' gaan voeren (het Shell-zadel), maar dat je het plaatje hebt gebruikt van het bestaande Debra Sibley zadel ??
Hebben we het hier dus duidelijk over het zelfde zadel of is er nóg een dergelijk concept in ontwikkeling waar jullie mee in zee gaan ??
Het feit dat ze er een patent op hebben houdt niet per definitie in dat het 'geheim' is. BM heeft ook een patent en kijk eens wat voor 'wildgroei' er ondertussen in Amerika met boomloos is.
Verder geldt een patent per land en voor zover ik weet is er in Nederland nog geen patent voor boomloos afgegeven.
Boomloos is zeker niet zaligmakend en net als de meeste dingen voor verbetering vatbaar, maar voor IK een nieuw concept zou aanschaffen zou ik toch zeker willen weten WAT er dan zo anders aan is.
Als ik nl kijk naar de 'aanpassingen' die er geweest zijn in de flex-panelen -zoals die zijn gestart door Ortho-flex (begon met systeem I wat niet zo lekker werkte nl geen tordering), systeem II wat al jaren goed werkt en nu zit men op systeem 10!!- dan vrees ik dat niet alle verandering ook meteen een verbetering is.
Ik snap dus niet dan er zo geheimzinnig gedaan wordt over iets, terwijl men bij de boomzadel tot in den treure uitwijdt over welke boom er in welk zadel zit.