Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Graag gedaan.Citaat:bedankt voor je reactie en mooi tekeningetjes
Wij gebruiken pads van Tuffy (=Big Horn USA) , Reinsman en Lucky LeatherCitaat:Wat voor pads gebruik je dan?
Eigenlijk behoort iedere zadel-paard combinatie zijn eigen pad te hebben (een pad vormt naar paard en zadel).Citaat:Maar die heeft dus niet op mijn paard zijn rug gelegen maar op een ander paard.
Daar moet je even goed kijken.....Als je het pad normaal op je paard legt en vervolgens het zadel aansingelt, moet je tussen het pad en de onderkant van de fork zoveel ruimte hebben, dat je hand er goed onder door past en je met je vingers de seat in de "hand-hold" kunt aanraken.Citaat:Ik denk dat ik in de toekomst voor mijn paard wel een pad moet met schoftuitsparing. Hij heeft een hele hoge schoft en deze pad drukt er wel wat op. En er is te weinig ruimte om hem goed in de kamer te trekken...
Citaat:Daar moet je even goed kijken.....Als je het pad normaal op je paard legt en vervolgens het zadel aansingelt, moet je tussen het pad en de onderkant van de fork zoveel ruimte hebben, dat je hand er goed onder door past en je met je vingers de seat in de "hand-hold" kunt aanraken.
Bij minder of geen ruimte is de kans groot dat de fork boven op de schoft drukt en dat mag absoluut niet.
Dit heb ik gecopieërd van de site waar je equiflexzadels kan kopen, deze speciale "drukverdelende" foam pads kosten 170 euries.Citaat:De equipad is een speciale pad/numnah die gebruikt kan worden om kleine pasvormproblemen van het zadel op te lossen.
Van binnen bevinden zich twee kussens van speciaal memory-foam (geheugen-schuim), die zich tijdens het rijden naar de paarden-rug vormen. Het 'memory-foam' voorkomt eventuele drukpunten die kunnen worden veroorzaakt door een niet helemaal perfecte pasvorm van het zadel.
Paarden zijn niet helemaal symmetrisch en de Equi-pad heft verschillen tussen linker- en rechterzijde van het paard op waardoor het zadel goed in balans komt te liggen.
In een computertest van de 15 betere pads op de markt werd de Equi-pad gemiddeld als beste getest en kreeg in de categorie
-gewichtsverdeling- de hoogste punten !!