Die caddy's met die wieltjes zijn leuk maar niet stabiel, de basis is nl te smal. Als je een beetje snel loopt of op oneven grond rijdt dan kiepert hij zo om. Als je een beetje handig bent dan (ver)maak je zelf iets waar je meer plezier van hebt.
Ik vind die aluminium caddy's ook waardeloos. Veels te licht. Ik heb zelf een zware kar die gemaakt is door de broer van Piggeljay, lekker stabiel, alleen niet zo handig om mee te nemen
Bedankt voor jullie reacties. Dus moet ik maar aan het crea-bea-en. Mmm weet niet of dit voor mij wel zo geschikt zal zijn maar ik zal het resultaat hier op bokt plaatsen. Leuke opdracht voor tijdens mijn vakantie.
Het klopt dat zo'n karretje niet zo heel stabiel is maar als je rustig loopt gaat t prima (over de verharde weg althans). Voordeel is ook dat het opklapbaar is en dus zo in je auto kan. Daar had ik het ook voor gekocht: om mijn zadel telkens van en naar de auto te vervoeren (ivm eerdere zadeldiefstal op onze stal neem ik het nu elke keer mee naar huis).
Maar als je niet rustig loopt (en dan hoef je heus niet te rennen ) of NIET over de verharde weg zijn het geen fijne dingen. En ik vrees dat dat laatst vaker voorkomt dan je denkt.
Ik heb van de Praxis een klein plateauwagentje omgebouwd tot zadelkar. Werkt perfect, alleen de wieltjes hadden iets groter gemogen.
Deze dus Aan de metalen opstand heb ik een plaatje triplex vastgemaakt en hierop met bouten en moeren een brede engelse zadeldrager. Aan de voorkant ondersteund door een balkje.