[WN] skidboots

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roxxxy

skidboots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 22:37

wat vinden jullie van dit soort skidboots??

http://www.capriolas.com/pics/skidboots.jpg

snijd dit niet in het been, met een hevige sliding stop?? ik vind de riempjes maar dun...
aangezien ze heel erg veel gebruikt worden, lijkt het me meevallen, maar toch vraag ik het me af....

Redneck

Re: skidboots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 00:12

Ik heb ze even gebruikt, maar vind het niks. Mijn paard kreeg er schuurplekken van in de kootholte, doordat er zand tussen ging zitten. Met het gevolg dat hij eigenlijk niet meer wilde stoppen. Bovendien is het lastig, want je moet ze alleen omdoen als je de stops gaat trainen. Tenminste, dat werd er bij verteld toen ik ze kocht. Dus: losrijden, skidboots om, stops maken, skidboots weer af.......redelijk omslachtig dus.

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:15

Deze skidboods zijn alleen heel erg handig, als je bijvoorbeeld heel eventjes bezig bent met stoppen. Ben je een uur aan het rijden moet je anderen gebruiken of geen. Dit ivm zand wat er inderdaad tussen kan gaan zitten.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:56

skidboods: niet aan beginnen ik heb van onze gezamelijke grote vriend Boos! er nog 1 stel in de tackstore hangen.
maar je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt omdat de paarden er schuurplekken van krijgen. Verdrietig

roxxxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 21:24

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:58

Die zijn super,ik rij er altijd mee.
Ze geven rondom steun en bescherming.
Ik heb wel de hoge,ze zijn er ook lager.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:02

Yep, ik heb de lagere gehad. Ook niet geweldig. Bij mij ging ook hier zand tussen zitten en ze draaiden af en toe.....

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:34

roxxxy schreef:
okey, dat is duidelijk. En deze dan? deze zitten om een groter gedeelte van het been.
Of zijn deze ook af te raden??

http://www.whoa.nl/beschermers2.jpg

Deze heb ik ook, maar doe ze eigenlijk alleen om als ik stops ga maken. (Dan de hele training dus)
Er gaat wel wat zand tussen zitten, maar zo weinig dat bij een uurtje rijden het nog zo erg is dat het schuurt. Wel om een moddervrij been doen Knipoog

Ook was het bij mijn paard zo dat hij achter wat minder ging glijden in snelle circkels. Misschien om hij een wat kortere galoppade kreeg achter en daardoor meer stabiliteit. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:37

De korte vind ik vervelend vanwege het schuren. De lange vanwege het beperken van bewegingsvrijheid.... maar dat kan gevoelsmatig zijn.