snijd dit niet in het been, met een hevige sliding stop?? ik vind de riempjes maar dun... aangezien ze heel erg veel gebruikt worden, lijkt het me meevallen, maar toch vraag ik het me af....
Ik heb ze even gebruikt, maar vind het niks. Mijn paard kreeg er schuurplekken van in de kootholte, doordat er zand tussen ging zitten. Met het gevolg dat hij eigenlijk niet meer wilde stoppen. Bovendien is het lastig, want je moet ze alleen omdoen als je de stops gaat trainen. Tenminste, dat werd er bij verteld toen ik ze kocht. Dus: losrijden, skidboots om, stops maken, skidboots weer af.......redelijk omslachtig dus.
Deze skidboods zijn alleen heel erg handig, als je bijvoorbeeld heel eventjes bezig bent met stoppen. Ben je een uur aan het rijden moet je anderen gebruiken of geen. Dit ivm zand wat er inderdaad tussen kan gaan zitten.
piggeljay
skidboods: niet aan beginnen ik heb van onze gezamelijke grote vriend er nog 1 stel in de tackstore hangen. maar je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt omdat de paarden er schuurplekken van krijgen.
Deze heb ik ook, maar doe ze eigenlijk alleen om als ik stops ga maken. (Dan de hele training dus) Er gaat wel wat zand tussen zitten, maar zo weinig dat bij een uurtje rijden het nog zo erg is dat het schuurt. Wel om een moddervrij been doen
Ook was het bij mijn paard zo dat hij achter wat minder ging glijden in snelle circkels. Misschien om hij een wat kortere galoppade kreeg achter en daardoor meer stabiliteit. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.