[WN] Kunststof westernzadel, wie heeft daar ervaring mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Kunststof westernzadel, wie heeft daar ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 07:33

Wie heeft er ervarng met een kunststof westernzadel (in plaats van leer), bijv. van Norton? Het valt me op dat deze een heel stuk lichter zijn en eenvoudig te onderhouden.
Ik realiseer me dat de levensduur wellicht korter is dan van een leren zadel, maar ben verder benieuwd naar ervaringen: hoe zit het op je paard, hoe zit je er zelf op, wat voor zitting heb je (glad of suede) etc.

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Re: Kunststof westernzadel, wie heeft daar ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 08:18

Mijn zus heeft een kunstof zadel. Ik heb er van de zomer even op gezeten maar vond het toch niet zo fijn zitten. Maar goed is natuurlijk persoonlijk! Ik heb geen ervaring met het onderhoudt en de kwaliteit van deze zadels.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:13

ik heb er 1 gehad, heel kort maar.
Het zat voor geen meter en hij paste niet goed op mijn paard (oke, daar kon het zadel niks aan doen.)

Maar het voelde alsof ik het zadel van mijn barbie van vroeger had gestolen..het voelde als plastic troep!

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:04

ik heb er een en ik ben er erg tevreden van! ik ben maar recreatie ruiter en geen westernruiter, dus echt de westernsport beoefenen met zo'n zadel, daar heb ik geen weet van.

ik weet alleen dat ik heerlijk vast zit in zo'n westernzadel en dan ik veel langer opstap kan dan met een engels Knipoog

onderhoud is ook heel erg simpel dus ik ben wel tevreden.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 08:53

Bedankt voor de reacties, maar ik heb inmiddels toch gekozen voor een leren Westwood zadel, dat heerlijk zit.
Er mag een slotje op dit topic!