ik ben nog niet zolang geleden begonnen met westernrijden en nu heb ik een nieuw bit nodig omdat ze op m'n dikke engelse dubbelgebroken bitje niet goed loopt. (was al voor het westernrijen hoor
)Ik ben eens op de site van Myler gaan kijken, maar nu staan daar zoveel verschillende bitten op dat ik het niet meer weet!! Ik vind ze ook allemaal zo dun, mij hebben ze altjd verteld, hoe dunner het bit hoe scherper het inwerkt. Klopt dit?
Kunnen jullie mij een bitje aanraden? We zijn nog maar beginnend in de westernsport (lees: voornamelijk buitenritten maken op z'n westerns
, maar wil ook mettertijd het degelijke piste werk onder de knie krijgen met haar) en zowel m'n paardje als ik hebben nog een heleboel te leren (m.a.w. ons rij-niveau ligt nog niet zo hoog
).Misschien effe belangrijk, ze is het voorbije jaar nogal erg op het bit gereden waardoor ze er nu lijkt door te gaan
IK ben nu bezig met haar beetje bij beetje met een lossere teugel te rijden. 
Ze zijn allemaal heel goed in verkopen en vooral van op afstand zien wat voor bit goed zal passen, maar komen aanpassen...?
Veel paarden hebben er ook nog eens plezier in. En dit ga je dan ook gewoon lekker oefenen als je erop zit als het aan de hand goed gaat