[WN] hulp aan beginneling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flika22

hulp aan beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 12:28

Hallo,
Dit klinkt echt totaal stom maar t is echt waar. Ik heb al maanden geleden een westernzadel gekocht maar kan het niet gebruiken omdat ik niet weet hoe het vast te maken. De mensen van wie ik het kocht,wistn dat ook niet. Ik ben dan naar een paardenwinkel zo'n zwarte brede nylonband gaan kopen met aan elk uiteinde een gesp. Aan het zadel zijn vooraan 2 lange lederen riemen met gaatjes is. Als ik de gekochte band vastmaak aan ene kant, lukt dat niet aan de andere kant. En dan zijn er nog achteraan het zadel 2 grote metalen ringen waar ik ook niet weet wat ik er moet voor kopen.
Ok, dit is echt oerstom, maar ik snap er niks van. heb steeds op e gewoon zadel gereden en ken niemand die er iets van weet (ook de man waar ik die band kocht niet)
Kan er mij aub iemand helpen met bvb site van foto's hoe het moet of is het eenvoudig uit te leggen?
Please....ik wil t zo graag eens uitproberen.
Groetjes, Flika

Wranglerbutt

Re: hulp aan beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:40

@Flika: Waar woon je? Lijkt me het verstandigst als iemand bij je komt kijken of dit zadel überhaupt wel op je paard past Scheve mond
Als je er namelijk iemand met verstand van westernzadels bij had gehad, dan had die je vast wel uitgelegd hoe je de singel vast moet maken...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:46

Daar ben ik het mee eens, hoe kun je uberhaupt zeker weten dat het zadel goed past, als je zelf (ook) niet weet hoe deze vast te maken. Plaats anders even een oproepje bij eenmaal/ andermaal onder ´diensten´ of iemand met zicht hierop wil komen kijken of het zadel goed ligt.

flika22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 12:48

Wranglerbutt schreef:
@Flika: Waar woon je? Lijkt me het verstandigst als iemand bij je komt kijken of dit zadel überhaupt wel op je paard past Scheve mond
Als je er namelijk iemand met verstand van westernzadels bij had gehad, dan had die je vast wel uitgelegd hoe je de singel vast moet maken...

Dat is het probleem! Ik woon in Belgie. Hier vind ik niemand.
Bedankt,jullie zullen wel gelijk hebben, maar ja...kwaad is al geschied

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:55

ik woon ook in belgie en er zijn meer mensen uit belgie hier op het forum, dat hoeft dus geen probleem te zijn
verder zijn er zat westernruiters in belgie en ook zat westernstallen waar je zou kunnen kijken hoe zo'n zadel in elkaar hoort te zitten

wel vreemd dat je een zadel van iemand koopt die zelf ook niet weet hoe het moet

flika22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 15:06

spatter schreef:
ik woon ook in belgie en er zijn meer mensen uit belgie hier op het forum, dat hoeft dus geen probleem te zijn
verder zijn er zat westernruiters in belgie en ook zat westernstallen waar je zou kunnen kijken hoe zo'n zadel in elkaar hoort te zitten

wel vreemd dat je een zadel van iemand koopt die zelf ook niet weet hoe het moet

OK, zijn hier mensen uit Belgie, Oost-Vlaanderen, streek tussen Oudenaarde en Gent die mij aub eens kunnen helpen een westernzadel op te leggen. Ik wil hier zeker voor betalen (onkosten,tijd)
Groetjes,Flika

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:08

is niet mijn omgeving in belgie ofwel?anders wil ik best eens komen.