[WN] Welke pad schuift minimaal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Welke pad schuift minimaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 21:30

Ik heb sinds een poosje een rond paardje. Zadel beweegt echt op haar en ik moet dus echt het aansingelen niet vergeten. Wat is nu een pad dat helpt tegen het verschuiven? Ik heb nu een Coolback van Toklat eronder liggen, schuift ook nog een beetje.

spatter

Re: Welke pad schuift minimaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 21:45

ik ga er van uit dat je zadel goed past

als oplossing zou ik eerder een borsttuig nemen, heb je in vele soorten en maten , houdt je zadel makkelijker op zijn plaats zonder dat je je paard hoeft fijn te snoeren

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:51

ik denk eerder dat het zadel niet goed past Knipoog

mijn vriendin heeft ook een rond paard met weinig schoft maar haar westernzadel ligt stevig.

en mocht jouw zadel wel goed liggen dan kan je een antislip pad onder je gewone pad leggen.
ik weet dat ze er zijn ,maar waar je ze kopen kan Verward

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 12:02

Het zadel past goed, ik heb het een paar weken geleden gekocht en dat is goed gebeurt.... Het is m.i. ook logisch dat op een ronder paard een zadel eerder schuift dan op een paard met schoft, zeker met opstappen. Ik bedoel dus een pad die anti-slip beter ligt dan een gladdere. Met een borsttuig zou hij ook schuiven.

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:50

Bij een rond paard zal het "zijwaarts" schuiven sneller optreden dan bij een paard "met schoft". Naar voor en achter schuiven, staat veel meer in relatie tot pasvorm, maar je geeft aan dat het goed past, dus verder geen reactie daarop.

De tips die ik je kan aandragen zijn:
- Koop een Tuffy pad ( die zijn goed stug en glijden m.i. het minst van alle pads).
- Koop een andere singel (Continental met Neopreen bijv) die minder glijdt. De singel "remt" veel zijwaarts glijden).
- Maak pad en singel wat vochtig (niet NAT) voor het opzadelen. Kijk uit met poetsmiddelen op je paard ; Bijv. manenspray maakt spiegelglad en ook andere "shining miracles" zitten vol glans (lees glad) middel.

Succes. MVG Louis

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 16:35

Singel is ook een goede tip. Ze heeft nu de kleinste om die ik had en dat is zo'n fleece met nylon. Wel een fijne maar dus minder geschikt voor haar. Ik duik eens in mijn zadelhok......
Kan ook van het poetsen komen. Ze gaat veel in de mest liggen met haar witte buik, dus daar wordt nogal eens gewassen......
Hij schuift inderdaad rondom, niet van voor naar achteren. En misschien moet ik daar ook gewoon maar aan wennen met dit model paard, hij hangt tenslotte niet opzij.... Haha!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:02

ik gebruik sinds kort een Navajo pad van Arthurs, koste maar 29 euro, en ik was echt verbijsterd zoals dat niet schuift. Bij het opzadelen is het soms zelfs lastig zo stroef is het, als het zadel erop ligt ligt het gewoon vast op de rug.

de pony waar ik op rij heeft continue een cowboy-magic walm om hem heen hangen, dus een gladdere vacht kom je niet snel tegen Knipoog

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:50

koop een voldoende lange anatomisch gevormde singel. Het scheelt een pak.
Succes !

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:51

Ze hebben er mooie en goede lederen van pioneer en cattleman's en ook van Barefoot. Die hebben een uitsparing aan de "elleboog" (of hoe heet dat bij een paard), waardoor alles veel minder schuift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:25

Mijn fjord en arab zijn beiden tonnetjerond en hebben erg weinig schoft. Ik rij met een neoprene pad en een neoprene singel. En dat schuift niet. Ook niet met opstappen, en ik ben toch bepaald geen lichte ruiter die soepeltjes in het zadel hupst...

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 01:00

die antislip pads kun je kopen bij the western import company in madepolder.

su6 ermee!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:37

Ik heb hetzelfde probleem. Een paard zonder schoft met erg ronde schouders. Goed passend zadel. Gaandeweg tijdens het trainen begint het zadel wat zijwaarts te schuiven.
Ik heb een gewone pad en een normale singel. Als ik er op zit is er geen probleem, kwestie van proberen goed in balans te blijven zitten.Tijdens het opstijgen gebruik ik een opstapje. Vind ik zo wie zo beter bij een jong paard.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 22:03

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:50

zien er wel netjes uit die dekjes!

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:30

Hé, A te V verkoopt de Haf Western. Ik was aan het overwegen om er één te proberen. Heeft iemand misschien al ervaring met deze pads?

(Ik wil hem overigens niet vanwege het schuiven, maar vanwege het zweten. Krijg de gewone pads niet droog/schoon)

longhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 02:59

Sinds vandaag hebben wij ook de Haf western pad binnen. Aan de onderkant zit een antislip onderzijde, die een open structuur heeft en dus ademend is. Verder heeft de pad een voorgevormde schoft.

spinninggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:31

wat kost die pad? heb er wel interesse in! Tong uitsteken

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:16

Bij Arthur op de site € 129,-. In verschillende kleuren verkrijgbaar.

longhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:36

longhorn schreef:
Sinds vandaag hebben wij ook de Haf western pad binnen. Aan de onderkant zit een antislip onderzijde, die een open structuur heeft en dus ademend is. Verder heeft de pad een voorgevormde schoft.

Op de site komen ze voor 125 Euro,-

Leden van het Quarterhorses forum krijgen 15%. Die kan ik jullie ook geven. Dan komt de pad op 106,25 (excl. verzendkosten)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 07:22

Ik heb de Haf pad gisteren gebruikt en het scheelt echt. Kon opstappen zonder schuiven en zonder dat mij paard heel erg strak was aangesingeld..... Paard blij, ik blij!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 00:56

ik weet niet of't 't zelfde merk is maar zoiets heb ik ook bij Jos gekocht, in knál oranje. Fijne pad maar tegen schuiven helpt'ie bij mij niet echt.. ik heb splinternieuw custom zadel wat nog een beetje moet vormen ('t leer dus) en 't dikke schaap aan de onderkant moet nog wat pletten. Ik heb dus een dikke pad en dik wol op elkaar en dan komt het zadel te hoog liggen en gaat het extra glijden op Dot's ronde rug zonder schoft. Heb nu tijdelijk een ouderwetse 'navaho-pad' in gebruik en daarmee nog 't minste last. Eerst de nieuwigheid d'r maar ff af rijden dus.
Maar die HAF pad is wel heel fijn, super makkelijk schoon te maken, heerlijk lichtgewicht en ademend (je blaast er dwars door heen) en ook voor boomloze zadels goed te gebruiken door de ruggegraatvrijheid.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:35

nog een tip om niet te schuiven, gebruik een opstapkrukje Lachen ook beter voor je paard zn rug!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:14

Dat doen we al Cissy... en niet alleen vanwege het schuiven... Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:10

haha, ik gebruik m vooral voor de stijve hark die ik ben, maar bijkomend voordeel, mn zadel schuift niet!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:49

Haf pad,bij de Countrymill,108 euro,- Bevalt super!