[WN] Bareback pad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blacklady

Bareback pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 20:40

Heeft er iemand ervaring met het rijden met een bareback pad? Waar kan ik ze kopen en wat kosten ze? Is het geschikt voor het rijden op de lange afstanden?

Mijn paard is namelijk erg aan de maat. Ze moet getraind gaan worden, maar voordat ik een duur zadel koop wat straks niet meer past omdat ze afgevallen is zoek ik een tussenoplossing.

Anoniem

Re: Bareback pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:11

Tja, persoonlijk ben ik er niet zo kapot van. Het verdeelt de druk van het ruitergewicht niet, het glijdt nogal snel op de rug, en zeker die dingen waar beugels aan hangen geven de ruiter al snel een vals gevoel van veiligheid. Bij een rare manouvre wordt steun gezocht in de beugels, en als je dan niet 100% recht zit (en op Bokt zitten we allemaal perfect in balans, maar in de praktijk... Haha! ) dan gaat de boel aan het glijden...

Ik zou het je zelf dus absoluut NIET aanraden. Een goede zadelmaker kan jou waarschijnlijk prima helpen. OF door je een zadel te verkopen wat ook blijft passen als je paard weer in shape is, OF door je nu een goed zadel te verkopen dat (als jij er goed voor zorgt) voldoende waardevast is om weer goed in te ruilen als je aan een ander zadel toebent.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:06

Een barebackpad als echt alternatief voor een zadel? Nee daar zou ik ook niet zo voor zijn. Al helemaal niet die met beugels eraan.

Blacklady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 11:32

Ik ga nu voor een boomloos zadel. Die kan je aanpassen aan je paard en zijn duurzaam en verdelen de druk op de rug van je paard.
Bedankt voor de tips

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:02

Zo, dat is een snelle beslissing!

Blacklady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 06:23

Ben al beetje bekend met een boomloos zadel. Maar dacht misschien is de bareback pad wat, maar jullie zijn niet de enige met negatieve reacties. Vandaar de snelle beslissing