Western; wat voor laarzen en waar te koop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
steP
Berichten: 556
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: Zoetermeer

Western; wat voor laarzen en waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 13:36

Hoi,

Ik ga waarschijnlijk van Engels rijden, over op western. Ik ben bij een westernles op een manege gaan kijken. Het ziet er allemaal heel leuk uit. In die les reed iedereen weer met andere laarzen/schoenen. De ene had gewoon sportschoenen aan, en de andere cowboylaarzen.

Wat vinden jullie het verstandigst om mee te rijden en waar is dat te koop?

Gr. Stéphanie

(Dit is misschien een beetje een domme vraag, maar ik weet niet veel van western af).

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Western; wat voor laarzen en waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:38

ik rijd ook pas en heb gewoon bergschoenen aangescahft omdat ik de echte laarzen nog een beetje te duur vind.het rijden gaat goed hiermee en er kunnen mocht het nodig zijn sporen aan bevestigd worden.Ik mocht niet met gympies rijden en eerlijk gezegd werkt dit ook niet met het rijden vind ik.er zit geen hakje aan en ik vind het ook nog eens gevaarlijk.(namelijk al een keer hierdoor mijn been gebroken)

Anoniem

Re: Western; wat voor laarzen en waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:42

Ik had gewoon van die kaplaarzen, van 50 euro dus niet zo duur. was prima maar omdat ik wedstrijden ga rijden heb van die echte laarzen gekocht.

Ik weet niet waar je woont, maar bij de oregon trail tack store in Westerbork hebben ze hartstikke goede spullen, en je wordt goed geholpen.

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Western; wat voor laarzen en waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:47

Doe in elk geval iets aan met een hak, waarom doe je de eerste tijd niet gewoon je engelse rijlaarzen aan (desnoods onder je spijkerbroek Knipoog), dan kan je westernlaarzen aanschaffen als de overstap je bevalt Knipoog Veel plezier in elk geval!

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Western; wat voor laarzen en waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:07

Ik heb berschoenen van Ariat. Lekker hoor!

Steef_Star
Berichten: 349
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Krimpen

Re: Western; wat voor laarzen en waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:11

Ik heb van die jophurds van Ruitergilde en dan de leren (volgens mij) in het bruin (vond ik meer western haha). Ik reed ook altijd engels, maar mn verzorgpaardje wordt western bereden, dus vandaar dat ik ook ben overgestapt en wilde ik nog niet van die dure laarzen kopen. De laarzen die ik heb waren 60euro volgens mij

steP
Berichten: 556
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Western; wat voor laarzen en waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 21:45

Oke, geweldig! Ik doe eerst bij mijn proeflesje gewoon mijn Engelse rijlaarzen aan Lachen Eerst een kijken of ik het leuk vind!

Anoniem

Re: Western; wat voor laarzen en waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:07

Vast wel Haha!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Western; wat voor laarzen en waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:09

SuzanneAAHCH schreef:
Doe in elk geval iets aan met een hak, waarom doe je de eerste tijd niet gewoon je engelse rijlaarzen aan (desnoods onder je spijkerbroek Knipoog), dan kan je westernlaarzen aanschaffen als de overstap je bevalt Knipoog Veel plezier in elk geval!


Dat doe ik Clown
Ik rijd nu paar maandjes western en heb nog steeds de engelse laarzen aan onder de spijkerbroek.. Schijnheilig . Ik vind het wel tijd worden voor andere schoenen/laarzen, maar is nog niet zo snel van gekomen ivm er niet zo'n winkel in de buurt ligt (althans niet dat ik weet). Nu ik vakantie heb, kan ik werken en centjes sparen en meer tijd voor een keer te gaan. Want zo super prettig zit een engelse laars ook niet zo tegen het been aan zonder broek ertussen. Maar opzich verder goed te doen.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Western; wat voor laarzen en waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:41

Ik rij met een Ariat western laars

steP
Berichten: 556
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Western; wat voor laarzen en waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 18:43

Nee, het lijkt me niet bepaald lekker zitten (engelse laarzen) onder een spijkerbroek. Vooral als 't heel erg warm is.. Maarja ik vind het ook geen geweldig plan om dure westernlaarzen te kopen, wie weet is western rijden niks voor mij!

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Western; wat voor laarzen en waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:51

ik rij met mijn jodpuhrlaarsjes. rijd gewoon fijn. als ik ooit geld heb ook koop ik andere, of met mijn verjaardag. Clown