westernzadel voor jonge arabier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sjuutje
Berichten: 457
Geregistreerd: 31-07-05

westernzadel voor jonge arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 00:13

Hoi,

Ik heb onlangs een "gewoon" wintec zadeltje gekocht terwijl ik uiteindelijk wil gaan western rijden (en endurance als doel) omdat mij werd afgeraden direct een westernzadel te kopen (in de midden prijsklasse) omdat mijn paard zijn rug nog erg een "dakjes" model heeft. Een westernzadel heeft geen gootje ter hoogte van de ruggengraat was de achterliggende gedachte.

Hoe doen anderen dat dan? Er zijn toch wel meer westernpaarden die nog geen bespiering hebben op de rug en een zgn. dakjesmodel rug hebben? Of starten die ook allen met een "engels" zadel?

Ook overwoog ik een boomloos zadel maar dat werd me om diezelfde reden sterk afgeraden van meerdere kanten....

Groetjes, Susan

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Re: westernzadel voor jonge arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:38

sjuutje schreef:
Een westernzadel heeft geen gootje ter hoogte van de ruggengraat was de achterliggende gedachte.

Geen gootje?
Door wie ben je voorgelicht hierover? Iemand die toevallig alleen maar engelse zadels verkoopt?
Heb jezelf wel eens goed een westernzadel van dichtbij bekeken?

Zo ziet de onderkant van een tree eruit die in een westernzadel wordt gebruikt (kon even geen beter plaatje vinden...):
Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:05

Sjuutje, ik denk dat je je een volgende keer misschien beter kunt laten voorlichten door iemand die WEL verstand van westernzadels heeft. Alleen Zadelmarkt-zooi heeft inderdaad wel eens geen 'gootje' zoals jij dat noemt, maar dat spul is uberhaupt niet geschikt om op een paard te leggen.

Waar woon je in de buurt? Dan kunnen we je bv (evt per PB) tips geven over een deskundige bij je in de buurt.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:50

AM->TR

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: westernzadel voor jonge arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:32

sjuutje woont in wijnjewoude

sjuutje
Berichten: 457
Geregistreerd: 31-07-05

Re: westernzadel voor jonge arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 19:11

susan schreef:
sjuutje woont in wijnjewoude


Yes! Weet jij nog een goede instructie op westerngebied hier erg dicht in de buurt. Zeg maar voor het eerste op weg helpen. Ik heb nl. hele goede instructie maar die woont in Koekange en dat is nu nog te ver met de trailer (3 kwartier heen en ook weer terug minimaal).

Groetjes, Susan