het gaat nu beter...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mychinook

Berichten: 592
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Amsterdam/gaasperdam

het gaat nu beter...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 09:22

een tijdje terug had ik bijna een kapot gereden paardje omdat ik een slecht passend zadel had gekocht.
ik wou nu even laten weten hoe het gaat.
het gaat nu dus beter.na het zadel terug gegeven te hebben bij de bewuste winkel heb ik veel gelongeerd.ik was toch maar bij de DA geweest en die heeft haar Metacam,vitamine E en seleen,en nog een siroopje tegen de verzuring van haar spieren gegeven.de metacam werkte eigenlijk na 1 dag al.het waren gelukkig alleen haar spieren die zoveel pijn deden en het lag nog niet dieper.want daar was ik zo bang voor.je hoort al die enge verhalen van paarden die niet meer bereden konden worden enzo..bah!een stuk of 3 behandelingen bij de fisio heeft ze ook nog gehad.

maargoed na een tijd longeren en pijnstillers heb ik op aanraden van mijn instructeur de Westernimportcompany (top service en verstand van zaken!!) gebeld en ze is meteen gekomen met behoorlijk wat zadels.er zaten maar twee zadels tussen die paste een billy cook reiner.mijn paardje heeft wel behoorlijk moeten wennen aan een zadel waar ze eindelijk de ruimte had om te bewegen en wat niet meer pijn deed.ik heb in het begin wel met een hoge opstap opgestapd want met dat slecht passende zadel deed het opstappen nogal pijn en het verschuiven van het zadel ook.

nu kan ik gewoon lekker rijden, normaal opstappen zonder dat ik word gebeten.ze loopt nou lekker ruim en is na 5 min. losrijden gewoon ontspannen.echt een ander paard

ik heb nou wel een gigantische DA rekening waar ik bijna een nieuw zadel van kan kopen maar ik ben gelukkig verzekerd dus dat scheelt een beetje.

het is dat ik wil rijden maar eigenlijk kan ik geen zadels meer zien
paard blij, ik blij

Blackpearls

Berichten: 282
Geregistreerd: 12-06-06
Woonplaats: Winterswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:29

Gelukkig was het niet erger dan de spieren! voor hetzelfde geld had je je paard helemaal niet meer kunnen gebruiken, en dat zou dan toch wel té erg zijn vind ik persoonlijk...

mychinook

Berichten: 592
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Amsterdam/gaasperdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 09:39

daar was ik dus ook heel erg bang voor.maar de andere winkel(de meeste kennen em wel) zei dat het zadel wel goed paste terwijl het echt niet zo was. meerdere mensen zeiden dat ik de DA kosten om hem moet verhalen want daar zou die winkel tegen verzekerd moeten zijn.maar al dat gedoe om dat stomme k** zadel daar had ik geen zin in.je paard z'n rug is 1 van de belangrijkste dingen alleen sommige mensen nemen je toch zwaar in de maling zonder dat ze aan je paard denken.

Blackpearls

Berichten: 282
Geregistreerd: 12-06-06
Woonplaats: Winterswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:47

ik heb wel niet zo heel erg veel verstand of zadels passen e.d, maar k weet wel een beetje waar je op moet letten als je een zadel past.... bij westernzadels is het iig een stuk makkelijker te herkennen of het past of niet.... en als het maar een klein beetje niet erg goed past, zou dat nog opgelost kunnen worden met een extra dikke pad of iets van die strekking.

*edit: en ja inderdaad, sommige mensen nemen je geheel in de maling om alleen maar iets te verkopen... k ben er al een paar keer ingetrapt, zij het dat ik nu wel goed ben in het herkennen van leugentjes e.d.

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:37

Blackpearls schreef:
ik heb wel niet zo heel erg veel verstand of zadels passen e.d, maar k weet wel een beetje waar je op moet letten als je een zadel past.... bij westernzadels is het iig een stuk makkelijker te herkennen of het past of niet.... en als het maar een klein beetje niet erg goed past, zou dat nog opgelost kunnen worden met een extra dikke pad of iets van die strekking.
.
helaas is dat niet zo. Juist bij een westernzadel is het lastig te zien of het goed past. De boom is namelijk omkleed met veel leer, waardoor je er niet onder kan kijken (als een zadel aan de voor- en achterkant lijkt te passen, kan het zijn dat het bijvoorbeeld in het midden niet aansluit, waardoor er erg veel druk op voor en achterkant komt). Een erg goede site met meer van dit soort info is de site van sablou.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:12

Niet gaan knutselen met pads om een slechte pasvorm te corrigeren, dat wordt wel vaak gezegd (net zoals een westernzadel per definitie op elk paard past (NOT!)

mychinook

Berichten: 592
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Amsterdam/gaasperdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 15:44

Cassidy schreef:
Niet gaan knutselen met pads om een slechte pasvorm te corrigeren, dat wordt wel vaak gezegd (net zoals een westernzadel per definitie op elk paard past (NOT!)



dat vind ik dus ook.ik heb nu zoiets als een zadel niet past, past ie gewoon niet. de man probeerde mij toen nog een borsttuig aan te smeren omdat ie dan niet zou gaan schuiven en het zadel dan beter zou liggen....ben toch echt niet van mezelf blond hoor

Blackpearls

Berichten: 282
Geregistreerd: 12-06-06
Woonplaats: Winterswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:31

Cassidy schreef:
Niet gaan knutselen met pads om een slechte pasvorm te corrigeren, dat wordt wel vaak gezegd (net zoals een westernzadel per definitie op elk paard past (NOT!)


jep, ben k het volkomen mee eens, maar k heb voor de zekerheid bij mijn zadel nog ff aan paar anderen gevraagd, ook gekeken of het ergens knelde (zadel lag er op toen hij aan het zweten was tijdens een buitenrit)...

Wranglerbutt

Berichten: 10382
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:44

Fijn dat je nu een passend zadel hebt gevonden!
Met mijn bijrijdpaard hebben we soortgelijk ellende meegemaakt, maar het is fantastisch om te zien hoeveel een passend zadel kan veranderen aan karakter(?), lichamelijke gesteldheid en gangen van een paard....
Jammer dat er nog steeds veel westernzadels 'op de gok' (en dat begrip zie ik heel ruim) worden verkocht

Is het eigenlijk niet raar, dat de naam van degene met wie je slechte ervaringen hebt niet wordt genoemd, maar wel die waar je goede ervaringen mee hebt? Maar dat is misschien weer een heel andere discussie

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: het gaat nu beter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 01:24

mychinook Waarom heb je er geen fysiotherapeut bij gehaalt? die kan namelijk veel meer als een DA (en ik spreek uit ervaring)

PlauGenGuy

Berichten: 258
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: Bantega

Re: het gaat nu beter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 07:56

Citaat:
een stuk of 3 behandelingen bij de fisio heeft ze ook nog gehad.


Wel lezen MSQuincyTE.....


On-topic: Fijn dat het beter gaat. Tis zoo belangrijk een passend zadel..
Ik heb hetzelfde beleefd met mijn paard.

Groetjes,

Simone

Blackpearls

Berichten: 282
Geregistreerd: 12-06-06
Woonplaats: Winterswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:33

Hoe gaat het nu trouwens? k ben weer nieuwsgierig.... en tjah k moet tog wat te doen hebben op school

mychinook

Berichten: 592
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Amsterdam/gaasperdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 10:11

Is het eigenlijk niet raar, dat de naam van degene met wie je slechte ervaringen hebt niet wordt genoemd, maar wel die waar je goede ervaringen mee hebt? Maar dat is misschien weer een heel andere discussie [/quote]


haha nou de meneer weet natuurlijk erg goed dat ik het over hem heb.hij wat er namelijk al niet blij mee dat ik een topic was gestart hierover.in het begin vertelde ik gewoon over mijn nieuwe zadel maar toen het na 3 maanden opeens niet paste en ik weer een andere kreeg vond ie het niet leuk dat ik andere mensen om advies vroeg hier op bokt.dus voor degene die het willen weten met wie het gedoe allemaal is begonnen pb me maar (heb al veel mailtjes gehad met mensen die het zelfde hebben meegemaakt)
en tsja.....sanne van made polder is gewoon een top wijf!! plat gezegd. dus dat mag gezegd worden vind ik.tuurlijk zal er vast wel mindere dingen over haar gezegd worden maar zij is iemand die vind dat klanten koning zijn en heeft echt een goede service!
vandaar.

mychinook

Berichten: 592
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Amsterdam/gaasperdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 10:14

Blackpearls schreef:
Hoe gaat het nu trouwens? k ben weer nieuwsgierig.... en tjah k moet tog wat te doen hebben op school



met chinook gaat het goed.ze loopt lekker en zit niet meer op de metacam.de vitamine E blijf ik nog gewoon geven totdat het op is.
en ik denk dat zodra andrea de fisio er weer is dat ik haar nog 1 x laat na checken voor de zekerheid.