ik wou nu even laten weten hoe het gaat.
het gaat nu dus beter.na het zadel terug gegeven te hebben bij de bewuste winkel heb ik veel gelongeerd.ik was toch maar bij de DA geweest en die heeft haar Metacam,vitamine E en seleen,en nog een siroopje tegen de verzuring van haar spieren gegeven.de metacam werkte eigenlijk na 1 dag al.het waren gelukkig alleen haar spieren die zoveel pijn deden en het lag nog niet dieper.want daar was ik zo bang voor.je hoort al die enge verhalen van paarden die niet meer bereden konden worden enzo..bah!een stuk of 3 behandelingen bij de fisio heeft ze ook nog gehad.
maargoed na een tijd longeren en pijnstillers heb ik op aanraden van mijn instructeur de Westernimportcompany (top service en verstand van zaken!!) gebeld en ze is meteen gekomen met behoorlijk wat zadels.er zaten maar twee zadels tussen die paste een billy cook reiner.mijn paardje heeft wel behoorlijk moeten wennen aan een zadel waar ze eindelijk de ruimte had om te bewegen en wat niet meer pijn deed.ik heb in het begin wel met een hoge opstap opgestapd want met dat slecht passende zadel deed het opstappen nogal pijn en het verschuiven van het zadel ook.
nu kan ik gewoon lekker rijden, normaal opstappen zonder dat ik word gebeten.ze loopt nou lekker ruim en is na 5 min. losrijden gewoon ontspannen.echt een ander paard

ik heb nou wel een gigantische DA rekening waar ik bijna een nieuw zadel van kan kopen maar ik ben gelukkig verzekerd dus dat scheelt een beetje.
het is dat ik wil rijden maar eigenlijk kan ik geen zadels meer zien

paard blij, ik blij