Keerzijde.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Keerzijde.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 20:12

Op een dag gaat een forum-lid op onderzoek in Nederland-Zadelmakersland.
De vraag is heel simpel. Wie heeft er ervaringen met zadelmakers en zo ja, wat zijn deze? “…..zowel positief als negatief reageren via PB a.u.b…..” is het verzoek.

En zoals altijd, komen er verliezers en winnaars uit de strijd.

Even los de vraag of je de uitslag al te zwaar moet nemen. Iemand die 100 zadels heeft gemaakt (verkocht), heeft per definitie meer klachten als iemand die 50 zadels heeft gemaakt. Veel mensen reageren niet (positief noch negatief).

De winnaars zijn natuurlijk te vinden in de hoek waar de minste klappen zijn gevallen (betere reclame kun je niet hebben). Maar de grootste groep die profiteert zijn de toekomstige kopers. Voor die worden even wat puntjes op de i gezet.

Maar ik wil het eigenlijk over de verliezers hebben.

Als je een paar klachten over je product of service hebt gekregen, zou je denken dat zo’n “verliezer” er alles aan zou doen om de schade te herstellen. Niet zozeer de schade aan zadels, maar meer de schade aan de reputatie. Dan zou ik de klant alsnog benaderen met de vraag wat er in optiek van die klant fout is gegaan. En ik zou, natuurlijk binnen redelijke grenzen, er veel aan doen om de klant op Bokt zijn – nu positieve – ervaring ten toon te laten stellen. Maar vreemd genoeg gebeurt dat niet.

In plaats daarvan gaat men het product van “een winnaar” afkraken.

Nu ga ik niet bij de 1e de beste spot (van wie dan ook) achter de schrijfmachine zitten. Maar als je binnen een paar weken uit verschillende hoeken 5 keer het zelfde verhaal hoort, ga je (althans ik) in de verdediging.

Al meerdere keren is ons verteld, dat onze zadels “heel vreemd” in elkaar zou zitten. Zo “vreemd” dat de “Vierkante Tafel” of “Whoa” of “Annie Milch” (ja, dat is een nieuwe), die zadels nooit in zouden ruilen als er iemand bij hen een zadel zou kopen.

Nou worden er waarschijnlijk weinig van onze zadels bij de “Tafels” , “Milchs” of “Whoas” aangeboden, want we maken er niet veel en al onze klanten zijn – voor zover ik weet - tevreden (dus waarom inruilen), maar 1 ding is zeker: onze zadels worden “niet vreemd” in elkaar gezet.

MVG Louis

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:20

Ik neem aan dat de vehalen die via de grapevine bij je binnen kwamen, niet op Bokt stonden?

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:00

@Sablou: in goed Nederlands heet dat 'afgunst'. En dat is een hele bekende (slechte) emotie, die dus ook logischerwijs bij zadelmakers/verkopers voor komt.
Vreemd genoeg keert zoiets zich vaak tegen de personen die het uiten en versterkt het de persoon die er onder zou moeten lijden.
Maw trek het je niet aan, sta er boven en doe er je voordeel mee.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:49

Idd... denk dat de topics over Vaquero zadels hier op Bokt heel wat meer zeggen dan de opmerkingen van enkele zadelverkopers die zich ineens genoodzaakt zien wél service te moeten verlenen willen ze nog een zadel verkopen.
En niet inruilen... HÁ, ze mochten willen dat er ooit iemand door omstandigheden z'n zadel komt aanbieden! De mijne krijgen ze in ieder geval nooit.
Laat maar gaan Louis, zoals SM al zei, dat soort gedrag keert zich al héél snel tegen die personen zelf.
Blijf jij maar gewoon lekker zadels maken zoals je doet, die spreken voor zichzelf.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 23:58

Ik ben het helemaal met Francis eens

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:44

Hoge bomen vangen veel wind.

csma06
Berichten: 7
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: friesland en Amerika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:49

Maar het is zelfs mogelijk om de keerzijde nog een keer om te draaien!!!!!!!!!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:26

Jongetjes, vecht dit fijn even onderling uit en niet via Bokt. Ga samen vanaf de wal in het water plassen ofzo, en kijk wie het verste komt....

csma06
Berichten: 7
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: friesland en Amerika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:39

sorry Sonja , ik probeer alleen voor mij zelf te spreken ,ik probeer mijn eigen keerzijde weer om te draaien .die ik overigens niet zelf omgedraaid had , dat doen anderen wel voor je .
Maar zeker niet "" Louis" hier

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:50

"Willem", wat een interessante naam heb je gekozen......
Maar inderdaad mannen, gaan jullie nou lekker zadels maken en laat het kibbelen maar over aan de kippen hier op Bokt Afbeelding
Of ga nog even door maar zeg dan waar het op staat en dan leunen wij ondertussen even achteruit in onze stoel Afbeelding

csma06
Berichten: 7
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: friesland en Amerika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:52

welke naam bedoel je Vera?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:46

Aangezien dit topic waarschijnlijk weer uit de hand gaat lopen gaat het op slot.