[WN] verschillende soorten hoofdstellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

verschillende soorten hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:04

Jaja hier komt de beginner weer aan.

ik zag dat het verschillende soorten hoofdstellen geeft, bv one ear, two ear, enz. Waarvoor dient welk hoofdstel?

En hoe zit het met de maten van de hoofdstellen, mij is opgevallen dat veel hoofdstellen maar in een maat te verkrijgen zijn. Zijn deze zo ruim verstelbaar?

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:45

Er zijn wel merken die verschillende maten maken maar meestal gaat het toch om quarters en die verschillen wel wat maar niet megaveel qua maat.

Het model van het hoofdstel is gewoon wat jij mooi vind. Er gaan wel fabeltjes rond over dat eenoorshoofdstellen anders zouden inwerken als een gewoon hoofdstel, maar dat vind ik persoonlijk onzin.
Het is wel zo dat je in duitsland niet meer mag starten met een eenoorshoofdstel zonder keelriem in combinatie met een snaffle.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:47

Bedankt voor je info!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 00:05

Ik heb er 6 en ze zijn alle 6 verschillend.
1 heb ik met concho's erop met de texas ster en daar heb ik ook het borsttuig van
1 met een prikkeldraad tooling er op en die past weer heel erg bij mijn zadel want die komt ook weer in terug.
1 is een engels hoofdstel voor het longeren maar ik rij er ook wel eens mee.
1 heel simpel hoofdstel en dat was mijn aller 1e dus die is nou 5 jaar oud
1 die ook heel simpel maar stevig is
1 die is ook heel simpel en daar heb ik zelf een concho op gemaakt die ik nog over had omdat die van mijn sporenbandjes af kwam
En aan alle hoofdstels zit natuurlijk ook een bit
En ze zijn ruim verstelbaar