Mexicaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Mexicaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 16:05

Hierbij enige foto's van het Westernzadel "Tequila Silver".
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MVG Louis

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:48

Heel apart die boom zo op de skirts en het kleuren van de afbeeldingen. Ik vind het wel wat hebben

Is de boom niet erg kwetsbaar zo Louis?

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:50

oh die tekeningen erop zijn mooi, kan dat ook op een bestaand zadel?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:00

Ja, niet wat je noemt 'mijn smaak' maar kunstig is 't zéker en zoals gewoonlijk weer degelijk vakwerk....
Maarruh... nu is't afgelopen met hobbyën Louis... dat zadel van mij lag op de bok er naast... aan't werk nu!

Farichta, ik spreek misschien voor m'n beurd en Louis zal't je hoogstwaarschijnlijk precies uit kunnen leggen, maar ik heb de boom zien liggen voor't leer er op zat en ik weet niet wát'ie gebruikt heeft om't wit te maken, maar 't voelde kéihard aan... één of andere keiharde lak denk ik.... Denk dat dit zadel zo heel wat kan hebben (en krasjes zijn natuurlijk héél makkelijk bij te werken... lukt je met leer niet.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:46

Heb je deze ook zelf gevabrieceerd Sablou?

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re: Mexicaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 18:30

Francis schreef:
Maarruh... nu is't afgelopen met hobbyën Louis... dat zadel van mij lag op de bok er naast... aan't werk nu!.


OK Chef. Maar neem van mij aan dat die van jou niet in de hoek staat te wachten. Vaak moet ik wachten op drogen of uitharden van lijm e.d. en dan "hobby" ik er wat neven bij.....

Francis schreef:
Farichta, ik spreek misschien voor m'n beurd en Louis zal't je hoogstwaarschijnlijk precies uit kunnen leggen, maar ik heb de boom zien liggen voor't leer er op zat en ik weet niet wát'ie gebruikt heeft om't wit te maken, maar 't voelde kéihard aan... één of andere keiharde lak denk ik.... Denk dat dit zadel zo heel wat kan hebben (en krasjes zijn natuurlijk héél makkelijk bij te werken... lukt je met leer niet.


Het is 2 componenten onderlak en een laag glanslak boven (glim glim he). Maar hoewel ik hoop dat het wat kan hebben (volgens opgave lak leverancier) ben ik bang dat ik bij dit zadel regelmatig aan het bij-tippen kom. Hij is ook eigenlijk bedoeld als "verzamel stuk" ter aanvulling op mijn eigen collectie en voor een "free style reining, als....".

MSQuincyTE schreef:
Heb je deze ook zelf gevabrieceerd Sablou?


Ja. Zelf gemaakt. Deels een beetje afgekeken van een USA artikel over Californios en Cabaleros. Deels zelf bedacht. De knop heb ik (weer) speciaal laten gieten in USA. De leerbewerking, afbeelding en inkleuren komen "uit eigen hand" (Sabine heeft me wel advies gegeven, maar ik wilde ook dat eens zelf gedaan hebben).

Dit is verlopig de laatste van de serie (3 st.) want ik mag er van Sabine het komende jaar geen meer bijmaken Want ik heb al weer een "idee" - die moet dus helaas nog even wachten.

En omdat ik anders niets te doen heb, ga ik nu maar verder met het zadel van Francis.

MVG Louis

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:33

Ik vindt hem heel erg knap gemaakt hoor dat doe ik je niet na.

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:00

Ehhhh .......... ik vind hem heel erg bijzonder, vakkundig gemaakt.

En nee ik koop niet zoiets ook al ben ik gek op cactussen...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Mexicaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:08

sablou schreef:
En omdat ik anders niets te doen heb, ga ik nu maar verder met het zadel van Francis


Nou, dat vind ik dan toch wel weer fideel van je Louis... (je snapt wel da'k aan't ouwenelen was hé )

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 22:06

Cheveyo schreef:
oh die tekeningen erop zijn mooi, kan dat ook op een bestaand zadel?

Dat kan, mits:
- Er geen bewerkingen in het leer zitten
- Het leer van het zadel niet al te vet is.

MVG Louis

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:28

oke, mijn zadel is nog erg nieuw en alleen aan de randen van het leer zitten een bewerkt randje.
Hmmm doe je ook persoonlijk ontwerp, dus dat ik zeg maar iets teken en dat jij beoordeelt of dat er op kan worden gezet door jou?

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re: Mexicaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 23:15

Cheveyo schreef:
Hmmm doe je ook persoonlijk ontwerp, dus dat ik zeg maar iets teken en dat jij beoordeelt of dat er op kan worden gezet door jou?


Ja hoor. U vraagt en wij draaien (slaan).
Logo's, initialen, afbeeldingen, "bedenk maar".

MVG Louis

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 23:34

cool!! Die mogelijkheid ga ik onthouden en zeker iets bedenken/ontwerpen om in mijn zadel te laten zetten.

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:11

Het spijt me deze keer Louis, ik vind hem werkelijk afschuwelijk. Haha, meestal vind ik je zadels erg mooi, maar deze vind ik niet om aan te zien. En volgens mij moet je ook benen van 2 meter hebben, of lijkt dat maar?

pmarena

Berichten: 48124
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:33

O God , die cactus

Hahaha , wel ontzettend gaaf hoor , kunstwerkje !!!

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 21:32

Majo schreef:
Het spijt me deze keer Louis, ik vind hem werkelijk afschuwelijk. Haha, meestal vind ik je zadels erg mooi, maar deze vind ik niet om aan te zien. En volgens mij moet je ook benen van 2 meter hebben, of lijkt dat maar?

Wacht maar, tot jij nog eens "service" nodig hebt....

Ik heb je ook (andere reden) een e-mail gezonden.

MVG Louis

Splash

Berichten: 741
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Alabama (VS)

Re: Mexicaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:08

Hey,
Mijn nichtje Astrix is bij een clinic van jullie geweest in Breda. Ze zegt dat ze er veel geleerd heeft. Ik zelf vind ook dat jullie prachtige zadels maken. Mijn complimenten!

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 00:35

Majo schreef:
Het spijt me deze keer Louis, ik vind hem werkelijk afschuwelijk. Haha, meestal vind ik je zadels erg mooi, maar deze vind ik niet om aan te zien. En volgens mij moet je ook benen van 2 meter hebben, of lijkt dat maar?


Dit vindt ik wel heel erg beledigend zeg voor Sablou

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 08:08

MSQuincyTE schreef:
Dit vindt ik wel heel erg beledigend zeg voor Sablou

Nee hoor.
a) Ik weet wie het zegt
b) Iedereen heeft - gelukkig- een mening
c) Majo is niet de enige

Kijk, over smaken valt niet te twisten. En wat Piet mooi vindt, vindt Henk niet om aan te zien. Stel je voor dat we allemaal met dezelfde auto reden....

Overigens die lange benen zijn opties bedrog. Door die Monkey Tappaderos (die onder de stijgbeugel trede bijna 2x zo lang zijn als er boven) lijkt het net alsof de hele zaak veel langer is dan normaal. Dat is niet het geval. Dus dames die graag opties langere benen willen: bestellen die dingen....

MVG Louis

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:14

Mag niet in de working cowhorse... draag wel chaps

Moesji

Berichten: 378
Geregistreerd: 08-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:19

Ik vind dat wit wel erg gaaf, de rest wat minder. En ik heb ondertussen wel geaccepteerd dat ik korte beentjes heb, dus die dingen hoeven voor mij niet Vind je het niet zonde om op die mooie zadels te rijden?

Maak je ook zulke mooie foto's als het zadel voor Dar klaar is?

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: Mexicaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 10:44

ik heb er even aan moeten wennen, heb ik wel meer last van

ik vind het eenvoudige heel mooi, ik bedoel dat je de ophanging van het zadel ziet
ook het witte vind ik erg mooi!
de cactus zou niet mijn favoriete afbeelding zijn maar het staat er prachtig op

alleen ik vind het jammer dat als je er op zit de afbeelding onder je been verdwijnt
verder moet je het wel als showzadel gebruiken want anders zal hij snel niet mooi meer zijn

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 18:29

Moesji schreef:
Vind je het niet zonde om op die mooie zadels te rijden?

Maak je ook zulke mooie foto's als het zadel voor Dar klaar is?


Ik rij er wel op, maar HEEEEEEEEL kort en zeer zelden (1 Free Style Reining per jaar).

Ik maak ook foto's van het zadel van Darcy.

MVG Louis

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:11

MSQuincyTE schreef:
Dit vindt ik wel heel erg beledigend zeg voor Sablou

Uuuhh... waarom? Dat is toch mijn mening? Wie foto's plaats, kan meningen verwachten. Daarbij weet ik dat ik het tegen hem wel kan maken om te zeggen

Sablou schreef:
Kijk, over smaken valt niet te twisten. En wat Piet mooi vindt, vindt Henk niet om aan te zien. Stel je voor dat we allemaal met dezelfde auto reden....

Ik bedoel maar.


Sablou schreef:
Overigens die lange benen zijn opties bedrog. Door die Monkey Tappaderos (die onder de stijgbeugel trede bijna 2x zo lang zijn als er boven) lijkt het net alsof de hele zaak veel langer is dan normaal. Dat is niet het geval. Dus dames die graag opties langere benen willen: bestellen die dingen....

Jamaar dat mocht niet meer van de Sa in je naam
Daarbij, wie wil er nou zo'n lelijk zadel hebben