Nouja, ik denk dat jullie de hint wel snappen. Mijn zadel kraakt dus! Hoe los ik dit het beste op? Want ik vet het regelmatig in en rijd er ook regelmatig mee. Heeft iemand de gouden tip die mij kan helpen?
Nee, daar ligt het niet aan denk ik. Ik vet het regelmatig en goed in, maar ik heb laatst gehoord dat veel zadels kraken in het begin. Het is nog een vrij nieuw zadel Maargoed, heb gister poeder gekocht ga vanavond de tuin wit maken
Inderdaad flink talkpoeder er tussen doen, vind het wel altijd een zooitje worden maar dat is gelukkig snel over en beter als dat gekraak aanhoren.. als ik ergens een hekel aan heb zijn het krakende zadels
mijn zadel kraakte ook eerst verschrikkelijk in het begin (afgezien van het feit dat het niet splinternieuw is ofzo), k heb het schoongemaakt en ingevet met lederolie- en dressing en ik rijd er veel mee. k zorg wel dat het leer soepel blijft.... en meestal haal ik er na een rit nog snel ff een doekje overheen om het stof e.d. eraf te halen
Wist helemaal niet dat je een westernzadel had gekocht. Merk je al verschil?
Nou, k heb dat zadel niet gekocht, maar gekregen... m'n moeder had dat zadel gekocht voor haar paard, maar dat paste niet... te laag. nu heb ik dit zadel en zij heeft een nieuwe gekocht, die hoger gebouwd was.
En jah verschil.. het rijdt heel anders, je zit vaster in het zadel en m'n instructrice is er waarschijnlijk blij mee dat k niet meer voorover kiep met galop ofzo... ben alleen benieuwd hoe ze het vindt dat m'n hoofdstel losse teugels heeft...
Ja hahaha daar heb je gelijk in! Achterin de bak hoor je Eef al vrij zacht maar met dat gekraak kon ik haar al helemaal niet horen. Nu hoef ik gelukkig niet meer steeds 'waaaaaat' te zeggen
nieuwe zadels kraken, die van mij ook als een tierelier. ik hoor aan de kraak dat het puur het leer is wat gewoon ingereden moet worden, doe ik liever niets aan, Ik heb toch het geveol dat talkpoeder niet heel erg goed is voor het leer.
Mijn oude zadel had ook en kraak die heb ik weggespotenmet siliconespray voor sloten en fietsen enzo ZOu ik ook niet snel doen, maar het was het enige wat hielp, talkpoede rhielp toen ook niet namelijk!