Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:39

nee, dat heb ik niet gemist, zie ook dat ik het een beetje krom omschreven heb.
Euhm.... poging 2

Ik dacht mijn zadel bij iemand met kennis te kopen, nu blijkt het toch niet te passen, waar dat aan ligt, of het ooit gepast heeft, laat ik maar in het midden, ik weet het gewoon niet nl.
Ik had mijn zinnen eigenlijk al min of meer op iemand gezet die bovenstaan niet zo positief eruit komt. dat zet je toch aan het denken.

Dick
Berichten: 89
Geregistreerd: 26-02-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:42

Wel Stef, doe er je voordeel mee!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:44

zou wel willen, maarja, nouja, ander verhaal

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:30

"voordeel" hoeft niet altijd in geld te zijn

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:45

Ter info wat we gedaan hebben met jullie input:

Aanstaande zondag komt Sablou langs om Leo in te meten met een stapel bomen en om te zien wat de beste oplossing voor dit paard en deze ruiter is.

Ga ik na al die jaren eindelijk Chief meeten

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:24

Wat gaaf Sonja

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:52

Sonja schreef:
Ter info wat we gedaan hebben met jullie input:

Aanstaande zondag komt Sablou langs om Leo in te meten met een stapel bomen en om te zien wat de beste oplossing voor dit paard en deze ruiter is.

Ga ik na al die jaren eindelijk Chief meeten


Daar ga je zéker geen spijt van krijgen Sonja! Goeie beslissing.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:55

Whoa is nog niet gezegd dat hij ook gaat leveren... Misschien adviseert hij wel heel wat anders, of passen de bomen niet, of gaat hij overgeven van wat Dick mooi vindt, of gaat Dick overgeven van wat Louis mooi vindt, offffff....

Weet je wat, laten we zondag maar gewoon afwachten

Ik ga eindelijk m'n favo Chief zien, dat vind ik al lang leuk

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:10

Oh, maar een passende boom kan Louis leveren als'ie die niet standaard bij zich heeft, Louis geeft ook over van wat ik mooi vind, maar dat doet'ie in de badkamer, nadat'ie aan mijn zadel gewerkt heeft.. Ik geef niet direct over van wat Louis mooi vind maar mijn smaak is het niet en toch heb ik hem de productie van mijn zadel toevertouwd omdat ik Louis een dusdanig vakman acht dat hij ook iets kan maken wat níet zijn eigen smaak is.

Dus ik dénk dat jij zondag een zadel gaat bestellen.... denk ik zomaar...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:18

Heb je dat Chief Sitting Duck zadel gezien op z'n site? Geweldig!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:22

Je moest es zien waar'ie nu mee bezig is! (naast mijn zadel dus) Absolúút niet mijn smaak, maar kunstig is't wel...

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:34

Gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak qua zadel

karim
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:19

Ik moet zeggen dat zijn site me al een poosje aansprak, gewoon duidelijk allemaal. Na dit topic ( en andere) gevolgd te hebben ben ik wel overtuigd. Goede heldere uitleg en geen prutswerk Ik heb nu een goed zadel maar toch ooit... zal ik bellen met de vraag of er ingemeten kan worden. Wil er iemand ruilen van portemonaie? Een wat beter gevulde dan de mijne dan hé

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:09

Leo is helemaal ingemeten en Dick heeft zijn hersens gekneusd op duizend en één mogelijkheden wat hij allemaal wil en niet wil. We hebben in een paar uurtjes heel veel gehoord en geleerd, en ook nog aardig gelachen. Leuke kerel die Louis, en een heel aardige vrouw. Het arrogante waar ik voor gewaarschuwd was heb ik overigens totaal niet bemerkt. Zelfverzekerd is hij, maar arrogant zou ik het zeker niet noemen.
Het zadel is gisteren besteld, dus over een paar maanden komen de foto's van Leo en Dick met hun nieuwe rug- en kontverwenner

De keuze is overigens gevallen op een heel eenvoudig, glad zadel met rounded skirts, suede zitting en lekker een inch groter (16) dan hij nu heeft. De kleur wordt natural oiled, er komen zo simpel mogelijke concho's op met sliertjes om je jas mee op te knuppen in het bos (we blijven buitenrijders, reddeloos verloren voor de sport).
De boom wordt trouwens ook op maat gemaakt, omdat de standaardmodellen echt totaal niet pasten.

Ik ben benieuwd!

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:44

Dan duurt het inderdaad een poos voordat hij klaar is Sonja
alvast gefeliciteerd met jullie toekomstige zadel

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:16

Goeie keus Sonja, gaan jullie zeker veel plezier van hebben! Na lang wachten komt mijne nu toch wel enigzins in zicht en ik moet zeggen... ik kan nu háást niet meer wachten.. zó benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit ziet (je hebt iets in je kop, maar of 't in werkelijkheid ook net zo leuk is moet je toch maar afwachten).

Ben je nu trouwens niet blij dat je voor custom gekozen hebt nu je gezien hebt hoe slecht de standaard bomen (die dus ook in kant en klare zadels zitten) op Leo paste?

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:37

francis hoe lang wacht jij al en hoe lang moet je nog wachten?
even voor een idee te krijgen

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:11

'voor het idee' moet je eigenlijk niet bij mij zijn... ik wacht nl. al een jaar, maar dat heeft niks met Louis te maken. Dot is nu precies een jaar geleden opgemeten, maar ik heb door omstandigheden de maak van het zadel een hele tijd in 'de koelkast' moeten zetten. Toen het daarna terug 'in productie' kon ging er vanalles mis met bestellen van 't zilver wat dus weer voor oponthoud zorgde (Louis kan pas skirts snijden als hij de cornerplates heeft om maar wat te noemen). Eigenlijk is het zadel pas vanaf begin April in productie, want eind maart is Louis nog een keer voor de zekerheid komen passen en hij had toen nog weer wat extra bomen bij zich waarvan er een ook goed op Dot lag. Omdat dat er een met een bowmantree was (i.p.v. de oorspronkelijke A-fork) en dat toch weer net iets mooier is voor een showzadel, kreeg ik die boom en is hij dus eigenlijk op nieuw begonnen met mijn zadel.
Als alles nu een beetje wil en mee zit is het zadel eind mei/begin juni klaar (hangt ook beetje van de tooling af, ik wilde weer iets aparts natuurlijk waar Sabine zelfs nieuw gereedschap voor nodig heeft.. )

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:16

oh zo, ik vind 2 a 3 maanden wachttijd reuze meevallen!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:20

ja hoor, ik ook.. Veel hangt wel af van de boom die je krijgt... past je paard een standaard boom, dan scheelt dat zo een paar weken op wanneer er ook nog een boom op maat gemaakt moet worden.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:44

Voor een boom op maat staat tussen 8 en 14 weken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:57

Klopt, maar we wachten liever wat langer op iets wat ECHT GOED is, dan dat we genoegen nemen met iets wat gewoon niet lekker ligt. Ik vond het in totaal eigenlijk nog best meevallen.
De prijs ook trouwens!

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:16

Daar heb je helemaal gelijk aan Sonja

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:59

En Sonja, al wat meer nieuws?
Francis, heb al foto's

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:26

Nee, heb in een ander topic (weet alleen niet meer welke, geloof over dat hunterzadel) die ene foto geplaatst van toen ik ging 'proefzitten' maar verder niet... Ik wacht stiekum met smart op een foto-update van Louis...