[WN] zadel in de prullebak.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mychinook

zadel in de prullebak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 07:40

een tijdje terug had ik een topic over dat ik weer een nieuw zadel moest.ik had er 1 gevonden.het werd weer een continental maar dan een classic.volgens de meneer van de winkel lag deze goed want hij lag nu vrij op de schouders wat de vorige niet deed.(ze had in een korte tijd veel spieren gekweekt overal)
ik heb er verder geen verstand van maar ik zag wel dat ze van mijn vorige zadel rugklachten kreeg.nu heb ik dit 'nieuwe' tweedehands zadel niet veel langer dan een maand en sinds een paar dagen merk ik met poetsen opeens dat ze aan het einde van haar rug nog voor haar kont begint spierpijn heeft.het is niet elke dag en na het rijden lijkt het over.ik weet dat het moeilijk te zien is maar wil jullie mening graag.
ik ga zo snel mogelijk evelien bellen want die schijnt toch ff wat meer verstand te hebbe dan die aardige meneer, zodat zij kan kijken of het wel echt past.

vinden jullie mijn zadel te lang?

Afbeelding

Afbeelding

het zijn denk ik niet heel duidelijke foto's maar misschien kunnen de experts er wat mee.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 07:46

Daar spierpijn wil lang niet altijd betekenen dat het van het zadel komt.
Het kan ook zijn dat juist vanwege je nieuwe zadel het paard zijn rug weer beter kan gebruiken en de spieren weer goed aan het werk zijn. Dan kan er wat spierspanning ontstaan. Zeker als je een tijd met een minder goed passend zadel gereden hebt kan het best even duren voordat de spieren weer goed zijn.

mychinook

Re: zadel in de prullebak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 10:48

daar heb ik niet eens aan gedacht.alleen had ze toen last van haar schouders omdat ie aan de voorkant te krap lag.nu had ik ook wel een beetje gedacht dat het door het rijden komt omdat ik meer vraag en ze echt moet werken...maarja daar kom ik denk ik alleen achter als er een expert naar het zadel komt kijken??

mychinook

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 10:53

trouwens even offtopic: wat een leuk appie heb jij! (het is toch een appaloosa?)

cornelie

Re: zadel in de prullebak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:10

mychinook schreef:
daar heb ik niet eens aan gedacht.alleen had ze toen last van haar schouders omdat ie aan de voorkant te krap lag

Maar dat werkt vaak wel in het hele lichaam door.
Als ze nu bij haar schouders weer genoeg ruimte heeft, kan ze ook haar rug beter gebruiken en zal ze bij een goede training ook de lendenpartij weer meer aanspreken. Dus de bovenlijn kan weer fijn aan het werk. Dus daardoor kan ze inderdaad wat gevoelig worden.

En ja, ik heb 2 appies.

mychinook

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 09:25

ja dat klinkt ook logisch ja....ik zag net in een topic van iemand anders die ook het zadel tot zo ver had liggen.voor alle zekerheid laat ik toch ff iemand naar het zadel kijken,de fisio had mij vorig weekend al verteld dat er verder niks mis wat met haar rug......wat een gedoe zeg paarden en zadels.het is nu al mijn derde zadel.ik heb ook echt het idee dat mijn paardje op veel dingen erg gevoelig reageerd.bij mijn vorige paard die gaf nooit een kick als het zadel niet goed lag ofzo.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:19

mychinook schreef:
ja dat klinkt ook logisch ja....ik zag net in een topic van iemand anders die ook het zadel tot zo ver had liggen.voor alle zekerheid laat ik toch ff iemand naar het zadel kijken,de fisio had mij vorig weekend al verteld dat er verder niks mis wat met haar rug......wat een gedoe zeg paarden en zadels.het is nu al mijn derde zadel.ik heb ook echt het idee dat mijn paardje op veel dingen erg gevoelig reageerd.bij mijn vorige paard die gaf nooit een kick als het zadel niet goed lag ofzo.

Wees blij, meid! Als alle paarden eens aan zouden geven dat zadels niet goed zouden liggen, zou dat hele zadelmarkt bijvoorbeeld geen bestaansrecht hebben!

mychinook

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 13:25

Bitch schreef:
mychinook schreef:

Wees blij, meid! Als alle paarden eens aan zouden geven dat zadels niet goed zouden liggen, zou dat hele zadelmarkt bijvoorbeeld geen bestaansrecht hebben!

haha dat is ook zo.maar het komt altijd zo ongelegen he.dat zadel wat ik nu heb is duurder dan mijn maand salaris.nou weet ik dus niet waar het echt aan ligt...moet ik toch weer iemand laten komen.