Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Haffie_lover schreef:Ik wil een mijn eigen dubbelgebroken bit gaan gebruiken!
Haffie_lover schreef:dus julie zouden deze aanraden voor een dubbelgebroken bit?
[ [url=m/XR8gdG.png]Afbeelding[/url] ]
Haffie_lover schreef:Oke, bedankt! Maar is dat tweede hoofdstel wat?
Sas_Mon schreef:Je kunt prima met een 1 ear rijden met een snaffle met de meeste paarden. Ik rij al jaren met alleen een kopstuk. Geen keelriem neusriem oortje oid nodig en hij blijft prima zitten. Maar het hangt een beetje van het hoofd van je paard af. De flinke oren van mijn paard vervullen de functie van keelriem en hij schuift niet naar achteren dus prima. Ik zou gewoon eens met alleen kopstuk gaan rijden in de bak en dan kijken of de boel blijft zitten of gaat schuiven naar voren of achteren. Het laatste wat je wilt is op buitenrit je hoofdstel verliezen.
sevke schreef:Sas_Mon schreef:Je kunt prima met een 1 ear rijden met een snaffle met de meeste paarden. Ik rij al jaren met alleen een kopstuk. Geen keelriem neusriem oortje oid nodig en hij blijft prima zitten. Maar het hangt een beetje van het hoofd van je paard af. De flinke oren van mijn paard vervullen de functie van keelriem en hij schuift niet naar achteren dus prima. Ik zou gewoon eens met alleen kopstuk gaan rijden in de bak en dan kijken of de boel blijft zitten of gaat schuiven naar voren of achteren. Het laatste wat je wilt is op buitenrit je hoofdstel verliezen.
mijn dochter deed het ook altijd, maar is toch dikwijls moeten afstappen omdat het hoofdstel over zijn hoofd was gegaan. Gelukkig was het een mega brave pony
Sas_Mon schreef:Vandaar dat het handig is het eerst in de bak uit te testen. Het hangt erg van de vorm van het hoofd af of het kan.
Gebruikers op dit forum: Daphneeeej, GoogleAdsense, Larissa123, lovemyhorse1, xdesix, YandexBot en 5 bezoekers