Traditional saddle makers alliance Benelux

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Traditional saddle makers alliance Benelux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 08:50

Ik kom op facebook de 'Traditional Saddle Makers Alliance Benelux' tegen. Het zou gaan om een samenwerking o.i.d. tussen bedrijven die zelf westernzadels maken en met deze fb groep mensen willen informeren. Er staan zeker interessante foto's met uitleg in de groep.

In deze 'Alliance' zitten volgens fb nog 3 bedrijven, maar ik heb van 2 nog nooit gehoord en kan er zelfs niet echt wat van vinden:
-Corell's Saddlemakers, aan de Rijksweg 172 in Velden.
-Vaquero aan de Straelseweg 144, 5914 AS Venlo.
-Winters Saddlery and Leathercraft. Vestigingsadres onbekend volgens Google.

Vaquero is mij bekend en helaas lukte het niet om aan te sluiten bij zijn zadelmakerscursus waarbij je samen je eigen zadel maakt. Dat leek mij enorm interessant om te doen, maar ik kon helaas niet op 1 van de dagen. In mijn ogen een zadelmaker met veel kennis en een sterke eigen mening. Ik weet dat hij niet bij iedereen geliefd is, maar ik denk wel dat er kennis zit waar je wat van kunt leren.

Maar de andere 2 bedrijven ken ik niet en ik kan er ook niets van vinden verder. Maar ik weet wel dat Velden en Venlo ongeveer 6 a 10 km uit elkaar liggen. 1 eigenaar, 2 bedrijven? En heeft iemand ooit van Winters gehoord?

Ik weet in Nederland 2 bedrijven/personen die zadels maken, dat is dus Vaquero, 1 mans bedrijf en Elcid van bokt. Die zit overigens weer niet in deze alliance. Maar maken ook zelf zadels, er zit kennis en volgens mij zijn de gebruikers ook gewoon tevreden. Ik zou hier ook wel een zadel durven laten maken om het zo maar te zeggen. Dus 2 mij bekende bedrijven die overigens totaal verschillende zadels maken.
Zijn er wel meer? En zijn ze ook actief? Willem Muijs was een westernzadelmaker, maar leeft helaas niet meer.

Verder worden er in Duitsland nog westernzadels gemaakt voor zover ik weet. Maar dat is geen Benelux.

Hebben Belgie en Luxemburg geen western zadelmakers die zelf zadels maken?