superpony schreef:Ik heb ze nooit gemeten, maar ik vind een BA niet dun. En ik vind het ook geen fijne bitten. Maar ik vond de Myler bitten ook helemaal niet zo geweldig.
Als het er niet is, zou ik kijken naar welk probleem je hebt, wat je wil oplossen en dan iets zoeken samen met je trainer. Veel trainers hebben zelf diverse hoofdstellen met bitten waar je dan tijdens de les en evt tussendoor een tijdje mee kan rijden.
Te dik is ook echt niet fijn. Als je iemand met kennis van paarden en zaken in de omgeving hebt, laat dan ook even in de mond kijken.
germie schreef:Dit gaat echt om een paard wat een dik bit nodig heeft. Paard wordt het liefst bitloos gereden, maar voor bepaalde klassen is een bit helaas vereist. Kennis van monden en bitten heb ik zelf gelukkig, ik train ook zelf paarden, heb daarom ook een hele wirwar aan bitten liggen, maar helaas dus geen dikkere Billy Allen. Een ongebroken bit wat toch iets flexibel is zoals een Billy Allen wordt in beginsel goed aangenomen, maar is eigenlijk te dun voor de mondhoeken. Er is bij dit paard ook ruimte voor een dikker bit.
De Qualcraft van Kramer is een compleet ander bit. Dat is gewoon een ongebroken bustrens en totaal niet meer flexibel, alleen de bitringen kunnen zeg maar draaien omdat het middenstukje draait. Maar het bit doet niets meer dan een gewone ongebroken bustrens. Deze is reeds geprobeerd. Zo ook hetzelfde bit, maar dan in dunnere versie van Busse.
Een 12mm billy Allen lijkt dus op het eerste gezicht goed, maar is dus eigenlijk te dun. Vandaar ook de vraag.
Trust heeft ook een bit wat als een 'Danger' bit werkt, die is nog niet geprobeerd, dat zou eventueel later nog kunnen. Maar er lijkt gewoon geen dikkere versie van de Billy Allen te zijn?
Sas_Mon schreef:Harry's horse heeft deze, is 14 mm. Dikker ben ik nog niet tegen gekomen. https://www.harryshorse.com/nl/catalogu ... .41101011/
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers