Fijne side pull

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zasread

Berichten: 2464
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Fijne side pull

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:03

Ik heb er een van PMC - bitloospaardrijden.info . Heel fijn zacht soepel leer en een goede pasvorm. Mijn paard loopt er heel fijn mee.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Fijne side pull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 15:25

Bedankt weer.

Het gaat me vooral om de ervaringen.

De shops zijn me bekend, maar online is kwaliteit echt moeilijk te beoordelen. Iedereen zegt; goede kwaliteit.

En het gaat me om de ervaringen van mensen die zeggen; mijn paard dit of dat en reageert fijner op een bredere neus of onderlegte neus etc.

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:50

superpony schreef:
Bedankt weer.

Het gaat me vooral om de ervaringen.

De shops zijn me bekend, maar online is kwaliteit echt moeilijk te beoordelen. Iedereen zegt; goede kwaliteit.

En het gaat me om de ervaringen van mensen die zeggen; mijn paard dit of dat en reageert fijner op een bredere neus of onderlegte neus etc.


Heb je al gedacht aan een bitloos hoofdstelfitter? Kost wel wat maar dan weet je wel zeker op wat je paard het fijnste reageert.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 21:55

xSelina schreef:
superpony schreef:
Bedankt weer.

Het gaat me vooral om de ervaringen.

De shops zijn me bekend, maar online is kwaliteit echt moeilijk te beoordelen. Iedereen zegt; goede kwaliteit.

En het gaat me om de ervaringen van mensen die zeggen; mijn paard dit of dat en reageert fijner op een bredere neus of onderlegte neus etc.


Heb je al gedacht aan een bitloos hoofdstelfitter? Kost wel wat maar dan weet je wel zeker op wat je paard het fijnste reageert.


Nee, dat niet. Maar ik wil niks gekruist en geen hackamore etc. Alleen een side pull en dan western, omdat het bij onze zadels past en ik wil onze eigen teugels eraan. ( split reins gewoon )

Meeste shops hebben FRA. Zal niet slecht zijn, maar we zijn aan vrij goed en soepel leer gewend. Heb net een hoofdstel gebruikt voor een ander paard dat ik al 20jr heb, nooit gepoetst wordt en al een jaar aan de muur hangt. Was soepel en niks mis mee.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Fijne side pull

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:03


xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:11

superpony schreef:
Nee, dat niet. Maar ik wil niks gekruist en geen hackamore etc. Alleen een side pull en dan western, omdat het bij onze zadels past en ik wil onze eigen teugels eraan. ( split reins gewoon )

Meeste shops hebben FRA. Zal niet slecht zijn, maar we zijn aan vrij goed en soepel leer gewend. Heb net een hoofdstel gebruikt voor een ander paard dat ik al 20jr heb, nooit gepoetst wordt en al een jaar aan de muur hangt. Was soepel en niks mis mee.


En die losse neusriem van Barefoot? Had je die al gezien? Die kan je op elk hoofdstel zetten :j

Maartje1990

Berichten: 22282
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 00:03

Zoiets is niet wat je zoekt dan?

Afbeelding

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 00:09

Maartje1990 schreef:
Zoiets is niet wat je zoekt dan?

[ [url=m/bA1I9U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dit de equibling? Zo ja hoe valt en bevalt die?

Maartje1990

Berichten: 22282
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 06:31

Yvank_ schreef:
Maartje1990 schreef:
Zoiets is niet wat je zoekt dan?

[ [url=m/bA1I9U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dit de equibling? Zo ja hoe valt en bevalt die?


Equibling indd. Super zacht onderlegd hoofdstel fijn leer. Dit is een maatje cob, neusriem moet bij onze haflinger en onze draver vrij strak dus full zou nooit passen, de bakstukken zitten dan weer bijna op het loste gaay. Qua gebruik kan ik er nog moeilijk over oordelen ik gebruik(te) eerder een kaakgekruist dit was de eerste keer op een sidepull. En ben van mening dag je dat toch echt even meerdere keren moet proberen alvorens je een goed beeld krijgt of die fijn werkt voor jou en je paard. Ik was niet ontevreden, maar vooralsnog loopt zij beter op een kaakgekruist