Waar kan ik veilig een zadel aankopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Waar kan ik veilig een zadel aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:10

Ik denk alleen dat de meeste mensen niet gaan voor een 'topkwaliteit fabriekszadel', maar voor een gewone middenmoter (B/C-kwaliteit) van rond de 1200/1600 euro.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Waar kan ik veilig een zadel aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:36

Ik ging inderdaad voor een goedpassend tweedehandsje van een middenmoter-merk in die prijsklasse. Tooling etc kon me aan mijn achterste oxideren, want met mijn maat paard en maat achterste heb je over het algemeen niks te kiezen.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:08

Haarbal schreef:
Ik ging inderdaad voor een goedpassend tweedehandsje van een middenmoter-merk in die prijsklasse. Tooling etc kon me aan mijn achterste oxideren, want met mijn maat paard en maat achterste heb je over het algemeen niks te kiezen.


Dus neem iemand mee of zorg dat er iemand aanwezig is met verstand van westernzadels en pasvorm. Een maatzadel is inderdaad ( iets) duurder dan een B/C kwaliteit maar ook in die B/C kwaliteit kan je een passend zadel vinden want daar ging het toch om, op voorwaarde dat je een goede zadelpasser vindt, succes...........

En iets te kiezen heb je altijd ;) :j

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:40

DubbelDun schreef:
En dan hield ik me nog in :D


Jah, onlangs ook zo'n verhaal gehoord. Jong paard, dus dan ontkom je niet aan af en toe een ander zadel. Nu zit iemand dus met een niet passend zadel opgescheept omdat er in de voorraad niets geschikts te vinden was. Service wat inruilgarantie betrof bleek toch beperkter dan verteld want inruilen kon ineens niet meer, ook niet tegen gereduceerde prijs. Dan moest ze maar een nieuw op maat gemaakte aanschaffen bij hen... :7
Elders wel een goed passend zadel gevonden, maar zie de andere maar eens kwijt te raken... niet leuk dus.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Waar kan ik veilig een zadel aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:27

Dat is het verhaal van héél véél mensen... helaas ;(

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waar kan ik veilig een zadel aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:57

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van elke zadelpasser wel slechte verhalen kan vertellen helaas.

Bij Arthur kun je tegen betaling met een drukmeting pad zadels proberen en hij heeft gewoon echt heel veel keus, dus veel slagingskans. Als je heel veel verkoopt, heb je ook sneller dat mensen ook weleens minder tevreden zijn. Maar er zijn ook heel veel wel tevreden mensen.

Het is inderdaad verstandig iemand mee te nemen die mee kan kijken en erg goed kan onderhandelen, want dat is wel echt nodig. Ook dat gaat bij de ene beter dan bij de andere.