Webwinkel voor bit, bosal en evt neusriem gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Webwinkel voor bit, bosal en evt neusriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 17:14

Een bit gevonden. Rvs, 11 mm dik. Met versierde bitringen. Bij kramer. Niet goedkoop, wel mooi. Nu hopen dat mn paard hem wil aannemen. Is wat dunner dan de huidige bustrens, maar is wel bustrens/d trens.

Bosals ga ik voelen op equitana. Had in amerika wel 1 in handen, maar of dat goeie was?

Eigenlijk is dat westernspul veel mooier dan dat engelse spul. Maar er zal vast ook veel troep op de markt zijn.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:20

germie schreef:
Een bit gevonden. Rvs, 11 mm dik. Met versierde bitringen. Bij kramer. Niet goedkoop, wel mooi. Nu hopen dat mn paard hem wil aannemen. Is wat dunner dan de huidige bustrens, maar is wel bustrens/d trens.

Bosals ga ik voelen op equitana. Had in amerika wel 1 in handen, maar of dat goeie was?

Eigenlijk is dat westernspul veel mooier dan dat engelse spul. Maar er zal vast ook veel troep op de markt zijn.


Ik twijfel of je op de Equitana een goede bosal zal vinden...........is ook puur commercie daar en als ze er al zouden liggen zijn ze waarschijnlijk veel te duur.
Als je meer over bosals wil weten en wil voelen zou je een dag naar de clinic van Jeff Sanders kunnen komen als theoriedeelnemer, daarna weet je haarfijn hoe je zo'n ding gebruikt, waar je op moet letten etc.

Jintexx

Berichten: 464
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Re: Webwinkel voor bit, bosal en evt neusriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:28

Heb je al gekeken op http://westernstore.nl/ is van Arthus's western store misschien hebben die er dingen bij zitten die je zoekt.

Weet niet of je uit die buurt komt maar raad je aan is te gaan kijken als je iets zoekt in de western wereld. Of gewoon zo!

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 18:02

Helaas niet in de buurt. Ben in de vs gewoon een shop binnengelopen. Heb daar een hoofdstel uitgezocht wat ik mooi vond. Erg eigenlijk. Maar niet gebruiken is zonde.

Qua bitten zijn vele te smal. 13.5 zeker nodig.
Met een bosal zal ik vast kunnen sturen, maar het moet wel goede kwaliteit zijn. Geen wondjes veroorzaken.
Een sidepull past dan sneller, maar dat koop je zo te zien als complete set en niet als neusriem.
Equitana zal dan kijken kijken en niet kopen worden denk ik. Haha.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 18:06


Jintexx

Berichten: 464
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Re: Webwinkel voor bit, bosal en evt neusriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:18

Arthur's heeft ook een webshop.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Webwinkel voor bit, bosal en evt neusriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:08

En zo iets dan ts? Past ook mooi in een hoofdstel.
Afbeelding
Afbeelding

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Webwinkel voor bit, bosal en evt neusriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:14

De 1e is een tie down......vandaar de ring aan de onderkant.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:29

ElCid schreef:
De 1e is een tie down......vandaar de ring aan de onderkant.


Met en klein beetje freubelen kan je er een mooie bitloze optoming van maken.

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Re: Webwinkel voor bit, bosal en evt neusriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:35

://www.equiplay.eu/equiplay2013/bitloze-optomingen/bitloos-hoofdstel-kingekruist-western.html

Deze had ik eens om mijn paardje mee in te rijden en heb er later een neusriem van gemaakt nadat er een paard aan de leertjes onder de kin had staan te kauwen.
Misschien is zo iets wat als neusriem of bitloze optoming.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 19:24

Stippie schreef:
://www.equiplay.eu/equiplay2013/bitloze-optomingen/bitloos-hoofdstel-kingekruist-western.html

Deze had ik eens om mijn paardje mee in te rijden en heb er later een neusriem van gemaakt nadat er een paard aan de leertjes onder de kin had staan te kauwen.
Misschien is zo iets wat als neusriem of bitloze optoming.

Dit is zeker mooi, komt op het lijstje, bedankt.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 13:28

Goed, we zijn ietsjes verder. Op Equitana een hulstrens van sweet iron en koperinlages meegenomen.

Verder het bitloze hoofdstel van Equiplay gekocht. Deze is heel mooi, maar wel goedkoop gestikt, 1 stiksel liet al los, maar heb ik alweer gemaakt. Leer is verder goed en zacht onderlegd. Ik had de lichtste variant gekozen, maar die is inmiddels na 2 keer gebruiken gewoon zo ongeveer dark oil geworden. Niet erg gelukkig.

Op Equitana NIET geslaagd voor een neusriem of mouthcloser. Ze hadden ergens 1 in de juiste kleur, maar daar zat een beschadiging op het leer en korting geven wilden ze niet. Dan gaat het over dus.

Bosals gezien, en inderdaad vanaf 30 euro. Dat zullen dan dus de goedkope geweest zijn. Niets gekocht nog.

Mijn neusriem van Turquoise Cross nog niet gevonden. :(

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 10:57

Ik heb mijn neusriem bij Triple Horn in Duitsland gekocht: http://www.triplehorn.com/
En daarna heb ik er nog een multifunctioneel hoofdstel laten maken :D ik kan het gebruiken met snaffle (browband en keelriem), met sidepull en met shanks (2 ear zonder keelriem).

Het hoofdstel met snaffle
Afbeelding

De sidepull
Afbeelding

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Webwinkel voor bit, bosal en evt neusriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 11:06

Voor een custom made -sidepull- neusriem raad ik je Hynders Western Leer & meer aan.
Goede service, wordt goed met je mee gedacht. Echt álles is mogelijk qua vorm, stiksels, stempels, kleur , breedte etc. En nog betaalbaar ook ;)

Ik heb vorige week een sidepull neusriem besteld, ben gedurende de week goed op de hoogte gehouden van hoe en wat. Neusriem staat nu in de olie en als de kleur goed is doet ze hem maandag op de post :)

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 11:24

Paar jaar geleden heb ik een hoofdstel en bosal uit Canada meegenomen, wat jij zegt over die bitjes was in Canada ook het geval, ik heb toen op equitana wel een bit kunnen scoren. Ik gebruik het gewoon zonder mouthshutter maar ik gebruik m ook alleen maar recreatief

Afbeelding

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 18:54

NRJ schreef:
Ik heb mijn neusriem bij Triple Horn in Duitsland gekocht: http://www.triplehorn.com/
En daarna heb ik er nog een multifunctioneel hoofdstel laten maken :D ik kan het gebruiken met snaffle (browband en keelriem), met sidepull en met shanks (2 ear zonder keelriem).

Het hoofdstel met snaffle
[ [url=m/44f4d1.jpg]Afbeelding[/url] ]

De sidepull
[ [url=m/pTx1ZK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat neusstukje als sidepull is mooi. Die komt dus uit Du itsland?

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Webwinkel voor bit, bosal en evt neusriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:47

Ja die komt inderdaad uit Duitsland, ze maken hem op wens :)