Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:14

Ik heb van die 'spijker'broeken van de primark.
Kosten 7.95 en ik heb 'm nu 2 jaar.
Ze stretchen echt heel erg dus voor rijden erg fijn vind ik.
En ze zijn lekker zacht en comfortabel.
Helaas zit er nu een scheur in maar voor dat geld kan je het niet laten

MarjanB

Berichten: 16455
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:27

Ik zeg ook primark, kosten geen drol en zitten lekker :D

En super dat je zoveel bent afgevallen!!

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:03

De Lidl heeft vaak fijne broeken voor 10 euro!

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 10:25

Bedankt allemaal: echt goede tips. Toevallig paste ik vanochtend in een balorige bui een oude jeans van de mister maat 34/36 en die lijkt ook te passen. Had ik nooit gedacht want voor mijn gevoel is hij veel smaller dan mij. Aangezien hij veel meer kleren dan mij heeft ga ik nu eerst eens zijn kleerkast plunderen :)

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:25

Uit principe koop ik niks in de primark, maar de broeken uit de C&A voldoen prima. Zitten zelfs lekkerder dan de Qbaby vind ik zelf.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 02:36

Wat wil je? Laarzen over je broek of eronder?

Ik draag nog altijd mn laarzen onder mn broek en heb ook wat broeken van C&A. Bevallen super.

Had eerst altijd Wrangler, maar vind ze helemaal niet fijn zitten. Dan de broeken die ''in'' zijn met glitters op de zakken etc, vind ik veel te duur. Heb best wat broeken nodig en ze slijten toch.

De C&A gaan best lang mee. Heb geen last van een naad. Rij ook weleens met een broek die ik als netjes draag en nooit last van. Hooguit van de lengte. Ik draag normaal 32 lengte. Voor rijden koop ik long of 34.Heb graag recht en met iets stretch.

Te lage taille vind ik zelf heel onprettig rijden. Denk dat mensen achter me muntjes gaan werpen. Zit dan de hele tijd mn vest naar beneden te trekken.

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 11:27

superpony schreef:
Te lage taille vind ik zelf heel onprettig rijden. Denk dat mensen achter me muntjes gaan werpen.

:')
Ik noem dat altijd het bouwvakkersdecolleté :)

Ik heb dikke kuiten dus draag graag een wat ruimere broek over mijn laarzen. Dat oogt beter en zit ook lekkerder. Goede tip, ga eens bij de C&A passen binnenkort.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:33


superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:06

ravencat, Ik denk dat de c&a die ik heb wel goed over dikke kuiten past. Is een recht model en gaat over mijn laarzen. Heb zelf geen dikke kuiten en mn schacht is iets wijd, maar past makkelijk. Zal als ik eraan denk het model even opzoeken in een broek.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:47

Goede tips worden hier genoemd!

Ik heb laatst een Wrangler gekocht maar die blijkt te lang en zit niet zo lekker als andere modellen. Dan is 80 euro wel heel duur voor zo'n broek.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 13:37

elke spijkerbroek draag ik eerst gewoon en als ie lelijk begint te worden, wordt het een rijbroek.
Rij in vanalles eigenlijk.

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 13:43

Uiteindelijk heb ik een bonprix bootcut jeans gekocht zoals op de eerste pagina van deze topic gelinkt door Pippaa. Nu nog voor de net, maar die kan dan dadelijk doorschuiven als rijbroek. Voor nu krijg ik mijn Engelse rijbroek met heet wassen nog wekelijks gekrompen tot draagbaar formaat :)

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:09

O, te laat, maar ik zou nog kijken. De broeken die ik van C&A heb heten; Sally straight. Heb je in lang en kort. De lange is een fijne lengte voor mijn 1.68m om mee te rijden. Ik vind zelf straight fijner dan bootcut. Ik heb 1 bootcut en die vind ik echt te wijd aan de onderkant. Die heeft ook een lage taille, dus rijdt sowieso niet fijn.

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 15:16

Superpony, nooit te laat. Er lezen vast ook andere mensen mee, en gelet op het feit dat mijn maat nog steeds per maand veranderd moet ik toch blijven shoppen :)

Ik heb zelf echt ruige kuiten (als mager kind had ik al extra kuitwijdte in mijn rijlaarzen) dus bootcut zit mij wel lekker. Een lage taille is inderdaad niet lekker rijden. Tocht zo aan de achterkant :)

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:20

Maar een bootcut loopt wijs aan de onderkant, je kuit zit hoger, toch? Denk dat de wijdte bij een broek niet heel veel uitmaakt rond de kuit bij straight of bootcut.
Ik heb bijv skinny en die zit lekker hoor, maar met aan en uittrekken ene ramp. Vind dat gat zo klein en ik heb smalle voetjes en maat 38.
Een broek moet met rijden vooral lang genoeg zijn en netjes over mn laarzen komen. Ik heb nog mn oude laarzen. Als ik daar met skinny jeans in rijd, zijn mn schachten te kort en komen ze een beetje onder mn fenders. Maar als je echt lastige kuiten hebt, maar wel een fijne zachte broek kan vinden, is andersom dragen misschien ook een optie. Dan hoeft de broek niet ook nog ens over de laarzen te passen.

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 15:24

Ik ga het gewoon eens uitproberen allemaal. Voorlopig rij ik met een set legerkistjes en engelse Schultheiss wielspoortjes daarop. Westernlaarzen moeten wachten tot mijn verjaardag :)

Trouwens: Een bootcut loopt vaak vanaf onder de knie al wijder uit en geeft echt meer ruimte aan de kuit.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:29

Kan prima. HOu er straks wel rekening mee als je laarzen koopt wat je wil. Mijn laarzen vind ik echt te kort om over een broek te dragen. Er zijn nog lagere als ze echt niet over de kuit kunnen, dus is ook een optie. Die hele hoge laarzen vind ik zelf niet fijn onder een broek.
Heel veel vrouwen rijden met lacers en hebben dezelfde problemen. Laarzen die niet fijn over de kuit zitten etc.

Ik heb maar 1 bootcut, maar denk dan dat die niet fijn zit, vanwege mijn dunne beentjes. 30 jaar geleden had ik ook wijde pijpen als puber en was het hartstikke in de mode. Maar zo voel ik me er nu ook mee. Bij jou sluit het vast beter aan dan.