Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 13:29

Een paar maanden terug ben ik begonnen met westernrijden. Nu rij ik nog in mijn oude engelse broek. Omdat ik flink aan het afvallen ben (afgelopen jaar -40 kilo en hopelijk dit jaar nog eens -25) begint zelfs de rijbroek te slobberen. Liever wil ik echter nog even niet de hoofdprijs betalen voor een mooie qbaby of andere rij-jeans.

Dat een goedkopere broek sneller slijt maakt me nu niet zo veel uit, omdat ik toch iedere paar maanden een andere maat heb. Het gaat me met name om broeken met een geschikte, niet te dikke, binnennaad.

Ik ben benieuwd of er hier ruiters zijn die met bootcut jeansbroeken van bijvoorbeeld C&A, Bonprix of dergelijk redelijke gebruikservaringen hebben.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:32

Hallo,

Jazeker! Ik draag gewoon goedpassende jeans van h&m, ook omdat ik de stal uitmest en andere (vieze) klusjes doe met mijn broek. Ik heb hem wel uitgezocht op stof(iets elastischer dan normaal) en de naadjes zitten niet op het zitvlak. Ik vind het zelf prettig en kan ook alles doen zonder me zorgen te maken dat ik weer een dure broek moet als ie scheurt oid :D

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:37

Ik vind de soft tech broeken ( oid) van de primark mega fijn. Lekker veel stretch! Gaan ook behoorlijke tijd mee en kosten rond de 20 euro.

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:40

Ik rijd al een tijd in bram paris strech.
Kost plm 30 euro en gaat lang mee (ik heb een hele verzameling, voor thuis en op stal, ik reken op zeker 2 jaar bij dagelijks gebruik).

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:43

Ik rij al jaren met jeans van C&A, weliswaar niet met blinde binnennaad, maar ik heb geen last dat die wat dikker is, noch dat ik enige slijtage aan mijn zadel ervan krijg. Wel koop ik herenmodel, the regular, pijplengte 34. Heb nogal lange benen en damesmodel is mij altijd te kort. Koop ze meestal per 2, krijg je vaak een paar euro korting.

Nog een tip, ga ze in de winkel halen, kun je de stof voelen. Niet alle kleuren zijn namelijk even dik van stof (!?). Ik kies altijd de dikste stof. Bij bestelling via internet kun je hierin geen keuze maken. Qua slijtage gaan de C&A jeans van dikke stof bij mij langer mee dan een Qbaby (die heb ik ook, zitten wel heel lekker).

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:48

Ik heb ook primark broeken zijn ideaal en gaan nog bes lang mee

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:54

Ik rij altijd in de 10 of 20 euro broeken van de H&M :+

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 13:57

Bedankt voor de goeie tips. Als je lang in de "grotematen"wereld zit raak je een beetje wereldvreemd. De eerste keer naar een H&M en daar in alles passen in een Medium of Large was een echt walhalla-gevoel.

Dat wordt dan toch eens naar een Primark gaan. Ik ben daar nog nooit geweest, heb echt horrorverhalen gehoord van hysterische graaiende huisvrouwen, urenlange kassarijen etcetcetc.

En de H&M en C&A in de stad zijn ook wel handig. Als ik van die drie winkels een rondje Eindhoven of zo maak moet ik vast met een geschikte broek buiten komen. Goede tips om ze echt in de winkel te proberen, kan je meteen even squatten om te kijken wat de lengte dan doet.

@Janneke2, waar koop je Bram Paris? Nog nooit van gehoord.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:01

Dat van de Primark valt reuze mee, ik moet zeggen dat het vroeger wel het geval was. Inmiddel zijn er al zoveel Primark winkels dat de drukte wat meer verspreid is :) Als je de mogelijkheid hebt zou ik gaan op door de weekse dagen, dan valt het helemaal mee. :j

Verder misschien een leuke tip, tegenwoordig hebben ze bij de action ook heel prettige truien en vesten die érg goed te betalen zijn. Wellicht ook leuk om te kijken omdat je aan geeft dat je zo goed bezig bent met afvallen en kleding dan vaak te duur is voor 'even'. Met name de harige vestjes hebben ze best uitgebreid in het assortiment en fijne vesten om te paardenrijden (met rits en prettige stof)

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 14:03

Inderdaad Eight... Iedere maand moet ik mijn kleerkast weer opruimen.

Ik heb best goede ervaringen zelf met sommige kledingstukken van de lidl. Zo rij ik nu in een dunne coltrui en een fleece-vest die ik daar een half jaar geleden voor een paar euro uit een bak heb gegraaid. Ding ziet er nog uit als nieuw. En bepaalde leggings zijn ook fijn van hun.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:05

Ik rij in broeken uit de uitverkoop, maakt me niet veel uit waar vandaan, meestal jeggings van C&A, het enige dat ik daar koop, want verder hebben ze alleen suffe troep. Ik rij in bootcuts en slim flairs van de Marks& Spencers in Den Haag, merk Indigo. Altijd uit de uitverkoop. Ik heb er wel eens drie voor 30 euro op de kop getikt, laatst 2 mooie voor 50 euro, ook niet gek. Neem de lange variant(Long), anders zijn ze te kort en kruipen ze op tijdens het rijden. Ik heb geen last van naden en stiksels op mijn westernzadel.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:06

Ja precies, die hebben soms ook prettige kleding die heel goed betaalbaar is. :j Veel succes met de zoektocht naar een fijne broek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:07

Ik heb broeken van de C&A, erg fijn en gaan lang mee. Betaal zo'n 20 euro per broek. Ik ben klein (1,60m) dus last van te kort of opkruipen tijdens het rijden heb ik niet :)

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:14

Ik rijd dan wel engels, maar ook bij voorkeur in mn spijkerbroek ipv een rijbroek. Ik heb broeken van de Mango (outlet) die fijn rijden en blijven zitten, maar ook broeken van de America Today vind ik prettig, ook in dagelijks gewoon gebruik. Als ik weer een nieuwe haal schuift de oude door naar de paardenkleding-la. Ook de AT koop ik meestal in de sale, scheelt snel een paar tientjes.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:18

Ik rij zelfs western met de broeken van Primark, super goedkoop, zitten goed, en heb zelf nergens last van.

P.S. wat knap dat je al zoveel bent afgevallen +:)+

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:27


RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 14:36

xJitskee schreef:
Ik heb broeken van de C&A, erg fijn en gaan lang mee. Betaal zo'n 20 euro per broek. Ik ben klein (1,60m) dus last van te kort of opkruipen tijdens het rijden heb ik niet :)

Ik ben 1.63 en koop soms de korte maten als "mode"broek. Maar die zijn net een cm te kort soms en ik heb begrepen dat voor een rijbroek ze iets langer moet zijn dan als gewone broek.

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 14:37

sanne1992 schreef:
P.S. wat knap dat je al zoveel bent afgevallen +:)+

:oo
Dank je... hard werken hoor. Ik fitness 8 uur per week (vooral krachttraining) en eet nog steeds alles, maar niet meer alles op dezelfde dag ;)

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 14:37

Dank je wel Pippaa! Dat is idd een fijne broek, ooit gehad in het verleden.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:44

RavenCat schreef:
sanne1992 schreef:
P.S. wat knap dat je al zoveel bent afgevallen +:)+

:oo
Dank je... hard werken hoor. Ik fitness 8 uur per week (vooral krachttraining) en eet nog steeds alles, maar niet meer alles op dezelfde dag ;)


Totaal offtopic, maar echt super goed. Diep respect _/-\o_

Annalies03

Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:45

ik kocht altijd wrangler jeans, maar dan via marktplaats. die gingen super voor het rijden! en op marktplaats kun je ze goedkoop krijgen, wel eerst goed wassen je weet niet waar ze vandaan komen >.>

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:49

Ik heb om mee te rijden twee jeans van bonprix gekocht. Kan op de website even niet meer vinden welke, maar ze zijn echt super fijn. Kostten 20 euro per stuk en ik kan er alles mee doen.
Heb ook een duurdere "echte" rijjeans gekocht van kramer, maar ik merk dat ik deze vaak laat liggen voor mijn bonprix jeans :+

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:58

Ik haal ook mijn jeans overal en nergens vandaan. Eerst altijd bij de Primark, heb er ruim 3 jaar intensief mee gereden voordat ze scheurden! Nu haal ik ze ook wel eens bij de Kik en tegenwoordig de 'echte' merken als Wrangler. Persoonlijk merk ik het verschil niet heel erg!

pantuf
Berichten: 3244
Geregistreerd: 01-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:43

RavenCat schreef:
sanne1992 schreef:
P.S. wat knap dat je al zoveel bent afgevallen +:)+

:oo
Dank je... hard werken hoor. Ik fitness 8 uur per week (vooral krachttraining) en eet nog steeds alles, maar niet meer alles op dezelfde dag ;)


Wauw wat goed!!
Ik vroeg me inderdaad al af hoe je het gedaan had .
Respect!!

KimviciousJarig
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Tips voor goedkopere jeans waarin je kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:02

Wauw wat knap dat je al zo veel bent afgevallen zeg !
Ik vorig jaar ontzettend mazzel met broeken. Die hadden ze namelijk voor 10 euro bij de Lidl! Zitten echt heerlijk en blijven echt lang goed. Als ze er weer zijn sla ik weer een stapeltje in hoor haha :) Waren verschillende modellen met verschillende hoogtes. Low rise, Mid rise en high rise.
Doe ook echt alles op in die broeken en wil dan niet bang moeten zijn dat ik een broek van 120 euro sloop met mesten ofzo :P