[WN] Westernzadel voor D-pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SILVIE_A

Westernzadel voor D-pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 13:27

Hoi allemaal!
Ik ben al een tijdje op zoek naar een westernzadel voor mijn D-pony.
Er is mij verteld geweest dat ze een hele korte rug heeft. Betekent dit dan dat het op maat gemaakt zou moeten worden? En weten jullie goede, niet te dure zadelmakers/-passers (België)?
/3

Amaryllis

Re: Westernzadel voor D-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:28

Omdat je vraag betrekking heeft op Western-harnachement verplaats ik je topic naar [WN-TR] Western tackroom.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:30

ik zou zeggen kijken een bij westernspul, en laat ze eens langs komen (of ga op wedstrijden kijken er zijn altijd wel van die winkeltjes, waar ook zadels gekocht kunnen worden)
het is namenlijk niet zo dat een quarter paard de grootste is.. dus er zullen heus wel kleinere zadels beschikbaar zijn

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:31

Heb je een foto van je pony?

Een korte rug kan problemen opleveren, maar een roundskirt zou een oplossing kunnen zijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:37

Misschien is een freemax western wat voor haar? Boomloos en niet heel lang maar wel de looks en aardig de stevigheid van een boomzadel.

Lancelot07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:55

Ik heb voor mijn fijne d-pony ook een westernzadel gevonden, deze is een semi quarter roundskirt 16", van het merk colorado. Ik heb deze wel laten passen door een zadelpasser en deze lag goed op mijn pony. Ik heb het gekocht bij Guillemaere in Wetteren (Oost vlaanderen).

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 17:17

Ik heb zelf tijden een barefoot nevada en arizona op een D pony gehad. Dat ging fantastisch.
Anders word het denk ik een duur geintje, om iets speciaal te laten maken.

Pandoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 17:25

Er valt echt wel een westernzadel te vinden voor jouw D-pony hoor! Ik ken genoeg andere mensen met D-pony's (bijvoorbeeld quarters) die ook een westernzadel hebben. Het is gewoon even zoeken, maar dat lukt je vast wel. Ik heb helaas zelf geen idee van zadelpassers in België, sorry.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 17:27

De schofthoogte is niet zozeer van belang Pandoa, maar wel het feit dat pony een korte rug heeft volgens TS. De meeste quarters hebben wat meer lengte in de rug en dús meer plek voor een zadel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:01

Ik rij al 14jr met een New Forest van 1.42m western. Hij is behoorlijk kort, maar kan prima een goed western zadel op. Hij heeft ook nog eens een extra full quarter boom.

Wij hebben ook nog 3 quarters en de NF is echt veel korter, maar er speelt voor goed passen zoveel meer mee dan alleen de lengte.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:24

Kijk eens op de site van silverado.de onder baumlos. Die hebben extra korte zadels vanaf 53 cm !! afhankelijk van je zitmaat (die overigens erg ruim vallen).

SILVIE_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 11:27

Suuuuperhard bedankt iedereen om te reageren!! Het zijn echt handige tips, Ik ga ze zeker gebruiken! dankjewel :))

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:10

Er zijn echt wel korte westernzadels te koop, maar je zal toch meer over de maat moeten weten dan alleen de lengte. Is de pony breed, smal, normaal gebouwd, hoge schoft of juist geen schoft etc. Op maat is een kostbare optie, maar in sommige gevallen de enige oplossing.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:16

Ik had op mijn new forest van 1.42 een whitestar liggen. Ging prima & na overlijden van die pony ook doorverkocht aan iemand met een hafje.het is dus best mogelijk, maar idd misdchien richting roundskirt denken of zogenaamde 'shorty' zadels. Oa. Montana ( bmerk van Continental) heeft zo eentje als ik me niet vergis