Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:Als je bij een Tinker 3 in 1 beenbeschermers om wil doen, denk ik dat je de benen flink moet scheren. Als je dat niet wil, worden het gewone beenbeschermers. Wij rijden als we buiten rijden met peesjes of Davis Boots. Ga nooit met mn PC 3in1 het bos in.
Bell boots moeten dan onder de haren passen ook.
Als je wel gaat scheren, ligt het aan de hoogte van het onderbeen welke maat gaat passen ook.
Mocht je echt verder komen in training en moeite hebben met maten en pasvorm, kun je beter gaan bandageren.
MelanieB schreef:superpony schreef:Als je bij een Tinker 3 in 1 beenbeschermers om wil doen, denk ik dat je de benen flink moet scheren. Als je dat niet wil, worden het gewone beenbeschermers. Wij rijden als we buiten rijden met peesjes of Davis Boots. Ga nooit met mn PC 3in1 het bos in.
Bell boots moeten dan onder de haren passen ook.
Als je wel gaat scheren, ligt het aan de hoogte van het onderbeen welke maat gaat passen ook.
Mocht je echt verder komen in training en moeite hebben met maten en pasvorm, kun je beter gaan bandageren.
Nee hoor, hier een tinker met flinke sokken waar ik altijd oa eventing mee reed en had ook gewoon in het begin 3-in-1 om. Maar ivm water opnemen uiteindelijk overgestapt op andere beschermers.
Scheren is absoluut niet nodig. Wellicht wel wat maatwerk.
Had hier tijdje springschoenen nodig en aan maat XXL had ik voldoende, die kunnen dan onder de sokken en aan voorkant er wellicht omheen. Voordeel; ze gingen bijna nooit draaien.
TS: EMS-Mensport maakt beschermers op maat dus ook qua hoogte en breedte en die zijn rondom beschermend.
Zijn de zogenoemde 'ManMat' beschermers. Ook in leuke kleuren te krijgen en leuke prijsjes.
Verder kun je ook kijken naar pijpenkousen, die pastten hier ook prima.
Gewone peesbeschermers is kwestie van passen.
(Mijn tinker is 1.40)