Iedereen bedankt voor de positieve, leuke reacties.
Ik heb echt geprobeerd om het zo duidelijk en goed mogelijk uit te leggen.
Het zadel past inderdaad niet 100% perfect. Toen we Spike 2 maanden geleden kochten, hebben we een zadel daarbij gekocht. Dat zadel zou het zadel zijn waarmee hij als sinds hij ingereden is mee word bereden en zou perfect passen... Dus niet. Zodra we de eerste keer thuis zelf opzadelde hadden we twijfels over de grote van het zadel en de boom. Degene van wie ik les heb is ook zadelmaker van bekende zadels en zadelpasser. Hij zag gelijk dat het zadel veel te groot was en heeft met boomen geprobeerd te kijken welke maat Spike heeft. Maar Spike heeft een veel kortere rug dan de gemiddelde quarter (het is dan ook een kleine paint horse) waardoor hij geen boom had in zijn maat. Gelukkig had hij dit zadel nog ergens liggen. Zover hij kon zien ligt de boom precies goed, maar is het siergedeelte aan de achterkant te lang. Dat leg ik ook uit in de video halverwege. De boom, en dus mijn gewicht als ik rijd, zitten wel op de goede plek. Maar mooi en ideaal is het niet. Daarom zijn we dan ook nog steeds op zoek naar een nieuw zadel. Waarschijnlijk gaan we er een speciaal laten maken, maar daar zit ook een behoorlijk prijskaartje aan.
Over dat ik niet met split reins rij: Niet iedereen rijd pleasure. En hoe zit het dan met de Californische cowboys, rijden zij geen serieus western?