[WN] Dressuurzadel ruilen tegen westernzadel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Dressuurzadel ruilen tegen westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 20:58

Ik had voor mijn jonge haf in te rijden een nieuw dressuurzadel gekocht....ik denk ga weer engels.rijden en nu achteraf vraag ik me af wat me bezielde }:0 ik kon het zadel voor een leuke prijs kopen dus dacht achja.....

Nu heb ik dus een helemaal nieuw dressuurzadel waar ik op de markt weinig interesse voor krijg dus dacht ik zijn er geen plekken waar ze ook dressuurzadel innemen?

Het heeft gees haast aangezien ik nog niet aan het zadelmak maken begonnen ben :-)

Thnxs voor het meedenken!

xPearl

Re: Dressuurzadel ruilen tegen westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:01

Wat voor zadel is het dan? Misschien dat Divoza je zadel voor 'n leuk prijsje wilt nemen? (:

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:03

Als je een plek kan vinden waar ze een westernzadel goed aan meten en ze je andere zadel in willen nemen kan je het natuurlijk proberen.
de korte rug van een haf is vaak wel heel moeilijk voor western zadels.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:03

De Country Mill heeft zowel Engelse als Westernzadels (zowel nieuw als tweedehands), dus daar zou je het eens kunnen proberen :-)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 22:12

Thnxs!

Het is een vrij moderne haf, waarvan ik verwacht dat er wel een leuk roundskirt zadel op past, mijn oude haf was een klein drama kwa lengte ;-)

Ik zal eens kijken bij de country mill.

Heftig een tekna letek dressuurzadel, de leren variant met quick change.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:48

Country Mill doet idd allebei de soorten zadels. Voor zover ik weet is dat de enige...

Juul08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:26

Ik hoor ook goede verhalen over Country Mill. Zijn volgens mij 1 van de weinigen die zowel Engels als Western hebben en ook nog eens verstand van zaken hebben.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 21:25

Country mill neemt alleen in als je een nieuw zadel bij ze koopt en dat zie ik voor een 3/4 jarige niet zitten heb er ook het geld nu niet voor. Dus helaas.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:11

Ik heb mijn dressuurzadel bij de overstap via bemiddeling van een zadelpasser verkocht. Ik heb 'm naar haar gebracht en zij nam 'm mee bij passessies. We hebben van te voren een prijs afgeproken, waar zij 10% van zou krijgen.
Dat is keurig afgehandeld en ik hoefde niet met een zadel te leuren. Zadel was met een week verkocht.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:25

net even je advertentie bekeken. Naar dit sot zadels is zeker wel vraag, maar je advertentie is verre va aantrekkelijk. Zorg voor kwalitatieve goede foto's een goede beschrijving die duidelijk en to the point is, maar waar toch alle info in staat. Zou jij een zadel kopen zonder foto?

En daarbij vraag je evenveel als de nieuwprijs. Ik heb exact hetzelfde zadel enkel de vzh variant enkele maanden geleden voor 650 euro gekocht in een ruitersportzaak nieuw. Ook klopt de info dat dit een volledig lederen versie van de tekna is niet. de letec zadels hebben een lederen zitting, maar zijn voor de rest kunststof net als de tekna's.

Ik denk als je op die punten je ad aanpast dat je je zadel best particulier verkocht kan krijgen.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:43

Wij hoorden ook veel goede verhalen over de Country Mill, maar dat bleek achteraf vies tegen te vallen. Ik zou daar geen zadel meer laten aanmeten - tenzij je paard een hele standaard rug heeft, misschien. Maar als 'ie een lastige rug heeft.. nee.

Je kan natuurlijk wel altijd proberen je zadel daar te verkopen :j

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 01:30

Zou_97 sorry hoor.....maar voor 650 euro is de letek dressuur nergens nieuw te koop....mijn zadel is spiksplinternieuw!

Klopt foto's staan er niet in,maar mensen die echt interesse hebben vragen daar wel om.

Incomplete info, foei voor mezelf je hebt gelijk helemaal niet zover in door gedacht.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 06:03

Loes'sCorner schreef:
Country mill neemt alleen in als je een nieuw zadel bij ze koopt en dat zie ik voor een 3/4 jarige niet zitten heb er ook het geld nu niet voor. Dus helaas.

Dat staat op de website ja, maar in de praktijk is dat niet zo. Ik ken Herman ondertussen goed genoeg :P

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:07

Ik ga er wel in mee, want voor 799 staan ze nieuw te koop op internet, ff via google geneusd.

Bijna nieuw, kan wel wezen. Maar tóch gaat zo'n prijs hard naar beneden.
Kijk alleen al bij de Hulzebos zadels.
Nieuw tot wel 2000 euro.
Tweede hands, zelfs in topstaat, zie ik ze tussen 650 en 800 euro te koop.

Ook nieuwe McRiders, ook 800-1000 euro.

Voor deze prijs raak jij je zadel denk ik niet zo 1.2.3 kwijt.

Je hebt geen foto's waardoor het voor mij al een no is.
En daarbij, geen praktische info.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:20

En toch heb ik mijn letek zadel nieuw daarvoor gekocht. Je Maddie prijs best vragen maar de kans is klein dat je hem verkocht krijgt. Zeker niet met een deels onjuiste advertentie