Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
SmartBH schreef:KellyDV schreef:Custom zadels
heb je dan de kans om het uit te proberen ? Kan me inbeelden dat er niet zoveel custom voorbeelden ter beschikking liggen ?
SmartBH schreef:Hilary schreef:Ik weet niet hoe ver je wilt rijden, maar: Country Mill in Nijkerk heeft veel keuze en goede mogelijkheid tot uitproberen (binnenbak). Vraag naar Herman, daar ben ik erg tevreden over
Ik wil gerust twee en half uur rijdenheeft u zelf een zadel gekocht ?
troi schreef:Waarom dan geen Wade? Die zijn ontworpen om zo'n beetje in te wonen. Daar heeft arthur wel een aantal van liggen om uit te proberen.
ElCid schreef:A-fork model, Old-Timer. Nadeel van de Wade vind ik de brede swell.
Een zadel op maat laten maken? Dan kan je alle opties, zoals jij ze wil, laten maken; diepe zit is dan op vrijwel alle modellen toe te passen.
Wij hebben mijn Ranch/ Trail zadel zelf verbouwd, de zit dieper gemaakt en het hele zadel wat korter en 5 kilo lichter!![]()
Maat zadel heeft veel voordelen, o.a. omdat het precies op de paardenrug passend te maken is, op je eigen zit helemaal passend te maken is, in je eigen kleur met je eigen tooling, etc. etc.
De prijs zal je heel erg meevallen![]()
Bij handgemaakt kan je niet van te voren het zadel passen of er in rijden, maar gaandeweg kan het exact aangepast worden op jouw wensen, w.b.t. de seat.
A-fork model: http://ecx.images-amazon.com/images/I/4 ... SY300_.jpg
Wade model/ type ( brede swell maar hier met hoge smalle knop) : [ [url=m/nUDAOv.jpg]Afbeelding[/url] ]
mindful schreef:@ElCid, prachtig zadel, komen jullie ook met kale bomen om te passen? Of hoe gaat dat dan?