[WN] Singelvraagje...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoppit

Singelvraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 22:11

Met het risico een gigantische noobvraag te stellen... here we go :-)

Ik heb van iemand een erg leuk CTK TAS016 trail saddle'tje overgenomen. Erg leuk ding voor mij als recreatieruiter, maar ik wordt geen vriendjes met het sjorsysteem dat als ophanging (?) van de singel dient. T is niet te lekker makkelijk bijsingelen na een rondje stappen. Of misschien wel, maar heeft iemand dan de tip or trick? Of een tutorial, maar hoe heet dit systeem juist?

Kan je dit gewoon vervangen met een singel met gespen? Welke richting moet ik dan zoeken? Vind de drukverdeling wel erg fijn. Is dat met een 2e singel op de plek van de achterste D-ringen ook zo mooi? Zit niet in het westernwereldje, dus het juiste vakjargon ontbreekt om het fatsoenlijk te kunnen goochelen.

Heel erg bedankt!

Voor het idee ff mijn probleem in de link (niet mijn zadeltje), ik kan geen foto's posten via tabbie
https://lh3.googleusercontent.com/-uyCo ... .09.46.jpg

meremeer

Re: Singelvraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:17

Als ik het goed zie zit hij met een stropdasknoop (als dit officieel zo heet haha) vast en dan nog een keer er doorheengehaald vanwege het lange overgebleven stuk? Stropdasknoop is naar mijn idee even de handigheid erin krijgen en dan gaat het een stuk sneller, uiteraard niet zo snel als even een gaatje bijsingelen. Weet niet of dit het probleem is of dat je dit wel weet maar hoop dat het iets helpt :)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 22:23

Het stropdasje lukt op zich wel, maar het hele 'trek nu rechts onder, dan links boven sjorrerdesjorrerdesjor' zit daar iets van een systeem of handigheid in? Pony is heel rond, zonder schoft, dus zoals vandaag enthousiast mooi aangesjord, sjor je t zadel scheef en dan moet je eigenlijk van voor af aan beginnen :/

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:02

Dit is de manier zoals het er uit hoort te zien
Afbeelding
en van dichtbij werkt het zo
Afbeelding
Alleen dit hoor je niet te doen met een kunststof riem omdat die veel te glad is. Leer is stroever en 'grijpt' meer in elkaar.
Ten tweede is deze manier van singelen niet aan te raden omdat je snel geneigd bent om de singel ongelijk aan te singelen (links en rechts niet op dezelfde plek).

Handiger is het dan om met 2 losse riemen te werken die je eenmaal op lengte afstelt en voortaan dezelfde gaatjes gebruikt of iig kunt natellen hoeveel je er links en rechts gebruikt.
Hiermee kun je de singel ook heel goed positioneren en op zijn plaats houden.

Afbeelding

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:42

Mijn dank is groot! Het is idd nylon band en ik heb dus last van dat scheef singelen!
Ga jouw systeem proberen, bedankt voor de info!