Met mijn Kwpn ruin Tink wil ik heel graag de overstap van dressuur naar western maken. Nu heb ik al een aantal western zadels gepast, maar allemaal lagen ze niet echt heel erg mooi. Tink heeft een erg rechte rug. Wat is jullie ervaring met welk western zadel het best past op een rechte rug ??
Ook zoek ik een western instructrice in de omgeving Schagen, iemand tips ??
Ik ben benieuwd !!
gaucho
Geplaatst: 14-12-15 14:09
Ik zou iemand laten komen of ergens gaan passen.
Bijvoorbeeld Eurohorse of Country Mill.
Volgens mij zit ariette buchter bij jou in de buurt.
pien_2010
Geplaatst: 14-12-15 14:13
Dag huppeltje. Eigenlijk stel je twee vragen. Voor je zadel vraag ga ik dit topic verplaatsen naar [WN-TR] Western Tackroom [WN-TR] Tack room. Want daar hoort hij thuis. Op western algemeen hoort je vraag thuis over western les [WN-AM] Western Algemeen . Mijn advies aan je is dus om voor je instructie vraag even goed western algemeen door te lezen waarm eer van dit soort topics staat en dan daar een nieuw topic openen. Succes.
Voor een zadel heb je maar één keus: western zadelmaker laten komen. Daar zijn er niet zoveel van, maar gaucho noemt er al twee. Zelf iets aanschaffen zonder professional erbij is vragen om moeilijkheden en moet je niet willen. Dat kost wat, maar hou er rekening mee dat de westernsport over het algemeen sowieso duurder is dan de Engelse sport.