ik zoek een western zadel 8 inch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sampie1989
Berichten: 5
Geregistreerd: 23-10-15

ik zoek een western zadel 8 inch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 22:08

Zoek voor onze shetlander een westernzadel 8 inch wie weet of heeft er tips waar ik ze kan kopen

troi
Berichten: 17022
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: ik zoek een western zadel 8 inch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:38

De standaard westernzadelpassers zullen het misschien hebben.
Maar in alle eerlijkheid, de kleine wn zadels zijn zo doorgaans beroerd. Zowel qua pasvorm als qua kwaliteit. Ik zou liever gaan voor een barefoot kids modelletje, past veel beter en is ook nog eens erg waardevast.

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: ik zoek een western zadel 8 inch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:51


Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: ik zoek een western zadel 8 inch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:59

zadelmarkt.nl kun je ook eens kijken

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:01

YYaCCiNNtHHa schreef:
zadelmarkt.nl kun je ook eens kijken


Dat kan TS beter niet doen

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:04

speedfiets_2 schreef:
YYaCCiNNtHHa schreef:
zadelmarkt.nl kun je ook eens kijken


Dat kan TS beter niet doen


Ik rijd al jaren met zadels van de zadelmarkt, niets mis mee. Hele goede kwaliteit voor een kleine prijs. Deze zadels gaan bij mij langer mee dan een Billy Cook oid.

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:04

Ik geloof dat met een zadel in die maat er nog geen sprake is van rijden zonder dat iemand het kind vasthoud c.q. 'zwaar gebruik'.
Al kun je je natuurlijk afvragen - ondanks bovenstaande- of iemand zijn kind wil blootstellen aan die 'kwaliteit' :D

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: ik zoek een western zadel 8 inch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:09

Zoals ik al zei, is de kwaliteit van hun echt super. Ik ben er laatst nog geweest om een zadel te kopen en heb ook bij de kinderzadels gekeken voor de rijlessen. Het is stevig leer en zit heel fijn, niets mis mee dus. Er zijn zoveel vooroordelen over ze, terwijl ze super spul hebben en er netjes mee omgaan. Doordat het zo laag geprijsd is, begint iedereen altijd al over de kwaliteit. De enige reden dat het zo goedkoop is, is omdat ze massa's inkopen en het dan voor hun goedkoper is.
De service is ook perfect. Je kan er zowel met als zonder paard langs gaan en helpen je totdat jij tevreden bent, ook als je met niets weggaat. Zijn heel eerlijk. ;)

troi
Berichten: 17022
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:17

YYaCCiNNtHHa schreef:
Zoals ik al zei, is de kwaliteit van hun echt super. Ik ben er laatst nog geweest om een zadel te kopen en heb ook bij de kinderzadels gekeken voor de rijlessen. Het is stevig leer en zit heel fijn, niets mis mee dus. Er zijn zoveel vooroordelen over ze, terwijl ze super spul hebben en er netjes mee omgaan. Doordat het zo laag geprijsd is, begint iedereen altijd al over de kwaliteit. De enige reden dat het zo goedkoop is, is omdat ze massa's inkopen en het dan voor hun goedkoper is.
De service is ook perfect. Je kan er zowel met als zonder paard langs gaan en helpen je totdat jij tevreden bent, ook als je met niets weggaat. Zijn heel eerlijk. ;)



Niet om vervelend te zijn maar als je dat super kwaliteit vind raad ik je toch echt aan om een echt westernzadel eens goed te bekijken.

Een tijdje geleden had een bokker (ik meen dubbeldun) een link in haar onderschrift met daarin een fotoverslag van een zadelmarkt zadel dat uit elkaar gehaald werd. De hoeveelheid losse spijkers en brakke (onveilige) verbindingen was vrij schokkend..

Misschien bestaat dat verslag nog wel ergens.

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:20

@YYaCCiNNtHHa: Krijg je commissie of zo :D

Ondanks dat er helaas nog hele volksstammen zijn die je verhaal onderschrijven (vaak door het ontbreken van voldoende geld voor een echt goed zadel) zijn er gelukkig ook genoeg mensen die weten hoe het echt zit ;)

Heb jij er bijvoorbeeld al eens eentje uit elkaar gehaald zodat je kunt zíen hoe het gemaakt is??
Ik wel nl en dan ben je echt wel 'genezen' van dat soort zadels.

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:52

Zoals ik al zei, rijd ik al jaren intensief met hun zadels. 0 slijtage aan de zadels en mijn paarden lopen er heel fijn mee. Ja, ik heb die verhalen en verslagen gezien. Volgens die dingen zouden mijn paarden inmiddels naar de knoppen moeten zijn. Bijzonder..
Heb je alle zadels van hun wel eens opengemaakt? Heb je er jaren mee gereden en is de rug nu volledig kapot? Waar ik niet tegen kan is dat mensen na één dingetje volledig gesloten zijn zonder zelf te proberen. Of het nou om zadels of paardenrassen gaat.

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:00

Niet slecht bedoelt, maar veel mensen zien hun paard niet eens slecht lopen. Ken een paard waarvan de eigenaar niet door had dat deze niet goed liep. Maar wel klagen over het paard van een ander, en hoe goed het maar is dat zij die 1x in de week doen!

Het is gewoon slecht spul, dat is meerdere keren bewezen. Hier op bokt zijn er meerdere keren zadels van hun uit elkaar gehaald, en bij allemaal was het te triest voor woorden hoe het in elkaar zat. 1x zelf met een westernzadel van hun in de handen gestaan, dat ding was zo scheef dat hij alleen zou passen op een paard uit een schilderij van Picasso.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: ik zoek een western zadel 8 inch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:14

waarom geen 10" TS? Die zijn veel makkelijker te krijgen :j

zadelmarkt zadels..... hoogwaardige kwaliteit in troep ja :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:25

YYaCCiNNtHHa schreef:
Ik rijd al jaren met zadels van de zadelmarkt, niets mis mee. Hele goede kwaliteit voor een kleine prijs. Deze zadels gaan bij mij langer mee dan een Billy Cook oid.


Meid doe nou slim en stop d'r mee, je zet jezelf echt volledig voor schut hier met je zadelmarktpromotie :')


TS, gezien de pasvorm van de meeste zeer kleine zadels voor de pony die er onder moet, is het misschien een idee om een iets groter zadeltje te nemen en met een zadelverkleiner te werken?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:25

Sorry maar zadelmarkt zadel kan gewoon echt niet. En een billy cook verschilt ontzettend per model in kwaliteit , de een prut en de ander kan heel goed zijn. Maar de zadels van zadelmarkt zijn allemaal gewoon prut. Die heb ik ook een in mijn handen gekregen heb dat ding gauw als decoratie weg gehangen.

Je kunt gewoon weg niet bezuinigen op een zadel. Western zadels zijn nou eenmaal duur. En dat is niet gek als je kijkt naar productiekosten en uurwerk wat er in een goed zadel zit. Voor de prijs die zadelmarkt zadels aan bied kan het gewoon niet goede kwaliteit zijn. Tis even een zure appel maar dan heb je ook ietd waarvan jij en je paard plezier hebben.

mooney

Berichten: 7787
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:26

Je hebt twee rijdbare paarden volgens je site, kleinschalige ranch dus. En inderdaad, kennis en welzijn staan niet gelijk aan succes van het bedrijf (helaas).
Al het zadelmarkt materiaal wat ik in handen heb gehad was niet om naar huis te schrijven. Paarden die ermee lopen zijn er ook duidelijk niet zo happy mee.

Maar daarbij moet ik zeggen dat ik nog nooit een kwalitatief westernzadel voor shet heb geZien. Ik zou ook gaan voor zo'n barefood Kids, dat zijn mooie zadeltjes.

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:28

@YYaCCiNNtHHa: zonder af te dwalen naar het houden van paarden... als je volhardt in het feit dat Zadelmarkt kwaliteit góede kwaliteit is dan ben je echt niet van deze wereld.
Een zadel met een koopprijs van 350 euro kán gewoon niet goed zijn als je weet dat een boom al 150 minimaal kost en een goede koeienhuid minimaal 200 kost.
Zadels die met een containervol uit India komen en die daar een kostprijs hebben van rond de 50 euro gemaakt door ongeschoolde arbeiders (veelal kinderen) wil jij vergelijken met een Amerikaans gemaakt merkzadel ??
Dan word je hier echt niet serieus genomen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:30

Ts ik zou voor een leuke barefoot gaan

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: ik zoek een western zadel 8 inch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:33

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... ellis.html

Het voordeel van deze is dat hij daarna gewoon 'door kan' naar iets wat groter is dan een shet. En je kind past er wat langer op. Wel even opletten dat hij wel gaat passen. Maar hij is 'western' en 'barefoot'. Hier heb je veel langer plezier van (en de pony ook). Voor de prijs hoef je het niet te laten, valt enorm mee.

spatter

Berichten: 14455
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:27

Ik moet zeggen dat ik ook tegen rommel ben en zeker geen zadelmarktzadel aanbeveel als er gereden gaat worden.

Maar hele kleine kinderen hobbelen in de regel in stap wat rond en dan kan zo'n zadeltje weinig kwaad.
Juist omdat die zadeltjes zo klein zijn, zijn ze gelijk een stuk steviger als de grotere zadels.
Dikke pad er onder en ook voor de pony kan het weinig kwaad.

Ik heb er ooit eentje aangeschaft om onze kleine kinderen een houvast te geven als we ze mee namen wandelen op een Atje.
Zadeltje heb ik nog steeds en gebruik ik nu soms om mee te oefenen.
Afbeelding


YYaCCiNNtHHa als jij meent dat zadelmarkt goede zadels heeft, heb je nog weinig verstand van zadels :\

Brainless

Berichten: 29752
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:58

spatter schreef:
YYaCCiNNtHHa als jij meent dat zadelmarkt goede zadels heeft, heb je nog weinig verstand van zadels :\

Niet alle zadels zijn daar goedkoop/slecht... ze hebben tegenwoordig ook Wintec, Kent & Masters en BR zadels.

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:22

Brainless schreef:
spatter schreef:
YYaCCiNNtHHa als jij meent dat zadelmarkt goede zadels heeft, heb je nog weinig verstand van zadels :\

Niet alle zadels zijn daar goedkoop/slecht... ze hebben tegenwoordig ook Wintec, Kent & Masters en BR zadels.


Voilà, dankje!

Brainless

Berichten: 29752
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:28

YYaCCiNNtHHa schreef:
Voilà, dankje!

Maar de western-, Australian stockzadels zijn wel drama.....

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:24

Ik wilde net zeggen... in western ken ik geen Kent & Masters en BR zadels :) en hebben ze ook de westernvariant van de Wintec (de echte en niet de nepper).

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:53

Yacintha schreef:
YYaCCiNNtHHa schreef:
zadelmarkt.nl kun je ook eens kijken


Dat kan TS beter niet doen


Ik rijd al jaren met zadels van de zadelmarkt, niets mis mee. Hele goede kwaliteit voor een kleine prijs. Deze zadels gaan bij mij langer mee dan een Billy Cook oid.[/quote]

oke, dit meen je toch niet he?! En je bent zelf prof bezig met lesgeven etc? Ik denk dat je nog erg weinig kijk hebt op de kwaliteit van westernzadels.
Het zijn absoluut geen vooroordelen over zm, maar jaren ervaring en kennis. Voor die prijzen kun je niet eens een goed stuk leer kopen. Laat staan voor een geheel zadel incl kwaliteits boom etc.

Een BC is een goed merk, hebben er altijd 1 gehad en nu nog steeds een pro reiner. Maar het is nog geen a kwaliteit. BC koop je rond de 2000 nieuw en daarvoor heb je nog steeds niet de top kwaliteit.

Ts, hoe oud is het kind dat erop moet en hoe groot de shet? Onze zoon was 3 en zijn shet 95cm. Hij had een 12" maar hij kon nog helemaal niet met de beentjes om de pony heen komen. Je moet echt enorm korte fendertjes hebben en kleine beugeltjes, maar dan is alles uit verhouding.