[WN] Western zadel van Loesdau?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia78

Western zadel van Loesdau?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 18:40

Hallo,

Ik vroeg mij af er hier ook mensen zijn die wel eens een westernzadel bij Loesdau hebben gekocht?
Evelien heeft vorig jaar een zadel op mijn Noordzweed gepast. Volgens haar was deze 1 van de lichtste (JD saddlery) Maar ik heb zoveel moeite om dat ding op mijn paard zijn rug te krijgen. Nu zat ik heel toevallig op de site van Loesdau en zag daar een paar zadels geschikt voor koudbloeden en barokke paarden staan. Deze waren niet zo zwaar. Maar ik vraag me dan af hoe zoiets gaat als je zo`n zadel koopt. Het is zo`n 2 uur en 3 kwartier rijden naar de winkel van Loesdau. Ik neem aan dat ze niet komen passen :+ En verder hoe ervaren jullie de kwaliteit?
Alvast heel erg bedankt (erg gevaarlijke webshop trouwens) :D

http://www.loesdau.de/Westernsattel,-L- ... grosspferd
http://www.loesdau.de/L-pro-West-Wester ... grosspferd

maggi_blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:08

Ben je niet sneller in Vorstenbosch (Brabant) Daar zit Arthurs Western store; veel keuze, ook tweedehands en lichtgewicht zadels.

DubbelFun

Re: Western zadel van Loesdau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 08:30

13 kilo is een normaal gewicht voor een zadel met kunststof boom.
Bij de Pro-west staat niet eens hoe breed de gullet is en bij de Ottawa staat niet hoe zwaar hij is ??

Overigens vind ik dit ook een interessante kreet:
rohhautüberzogenem Fiberglasbaum mit Holzverstärkung
Ik kan niet echt warm lopen voor beide zadels iig.

Als 13 kilo al te zwaar is kun je beter naar een boomloos zadel gaan kijken, want met een beetje kwaliteit komt ook gewicht (helaas).

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 08:47

Ik heb al eens boomloos geprobeerd op hem maar daar werd hij niet blij van.
Bovendien glijden die veel sneller. Eerlijk = eerlijk. Mijn huidige zadel ligt wel als een huis op hem en hij loopt er heerlijk onder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:01

Eén merk boomloos staat niet gelijk aan alle merken die er zijn ;) en hetzelfde geldt voor glijden. Een boomzadel op een rondgeribt paard kan net zo hard glijden :)

Als je huidige zadel goed ligt zou ik eerder kijken naar een manier om dat er makkelijker op te krijgen.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:04

Een boomloos zadel is ook al snel 10 kilo. Ik zou eens kijken voor een wat hogere zadelkar. Als je die vlak naast je paard zet hoef je nog maar een heel klein stukje omhoog te tillen.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:07

En als je een breed opstapje gebruikt, dan hoef je het zadel er ook niet bovenhands op te leggen!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:46

Als dat te zwaar is gaan heel veel zadels te zwaar zijn... Dan zou je echt in de endurance hoek moeten zoeken denk ik... Maar da's misschien weer zonde als je al een goed passend zadel hebt liggen...
Wellicht inderdada iets anders aanpassen zodat het slepen ermee minder een probleem is?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:55

een kunststof zadel is vaak iets lichter.Volgens mij zijn de zadels van Loesdau helemaal niet zo slecht.Kwaliteit/prijs verhouding.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:28

https://youtu.be/MEtvrTCu6cc
Het zadel op je paard zwaaien is een handigheid die gewoon te leren valt of je moet lichamelijk gehandicapt zijn. Mijn zadel is behoorlijk zwaar en mijn linkerschouder is stuk, toch leg ik in 1 zwaai mijn zadel op paard. Het zou niet uit moeten maken hoe groot je paard is, als je die zwaai beheerst krijg je je zadel overal op.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 13:51

Ja, ik heb ook al bij de endurance types gekeken. Ik heb Evelien v/d week al gemaild of zij misschien nog een oplossing heeft. Ik heb inderdaad een lichamelijke beperking wat het er misschien ook niet makkelijker op maakt. (het filmpje doet het trouwens niet). Ik weet niet wie er eventueel nog meer door het land reist met de endurance - western variant?

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:58

Arjan1983 schreef:
En als je een breed opstapje gebruikt, dan hoef je het zadel er ook niet bovenhands op te leggen!

Dit inderdaad, mijn dochter legt ook het zadel op haar favoriete pony door op het opstapkrukje te klimmen met het zadel. Dan krijgt ze het er wel op :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:18

raar, als ik op de link klikt doet hij het gewoon?

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 07:30

Ja, nu wel inderdaad. (gister niet) *\o/*

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 15:36

Ik vraag me trouwens af of het zadel idd nog wel goed past.
Het viel me v/d week al op dat ie wat wipt van achteren. Maar vandaag zei mijn stal eigenaresse het ook