[WN] Boomloos Western zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lovemyponys5

Boomloos Western zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 16:36

Hoi,
Ik heb een pony van 2 jaar en 6maand ze is nu zon 1.35m
Volgend jaar wil ik haar Western gaan beleren. Ik wil voor haar natuurlijk een goed zadel en ik vroeg me af hoe het zit met een boomloos Western zadel. Welke maat heb ik nodig denken jullie? En hoe weet ik of het zadel past. Moet er voor een boomloos zadel ook een zadel passer komen? Zo ja weten jullie iemand. En waar kun je zon zadel kopen.
Misschien is dit wel een hele domme vraag maar ik ben alvast alles aan het uitzoeken. Mvg larissa

Willemina_L

Re: Boomloos Western zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:40

Een Barefoot zou een goede optie kunnen zijn. Een degelijk verkooppunt zal je kunnen helpen met de juiste keuze!

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:54

Je hebt boomloze zadels van een hoop verschillende merkjes. Zoals genoemd is er inderaad Barefoot, maar je hebt ook Bob Marshall, Starttrekk, freeform/freemax...

Wel een puntje van aandacht bij westernzadels is dat ze vaak langer zijn dan dressuurzadels. Nu is dit bij een boomloos zadel niet direct erg, maar een ander zadel ligt vaak toch mooier op een korter ruggetje.
Het kan daarom ook handig zijn eerst te wachten tot de rug mooi uitgegroeid is voordat je er een (lang) zadel op legt.

Verder zijn er ook passervices voor boomloze zadels die jou kunnen helpen een keuze te maken.

Succes!

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 17:45

En welke maat zouden jullie aanraden? Welke inch maat?

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:58

Ik weet dat bij barefoot de maat afhangt van jouw broekmaat en de ruglengte van je pony. Bovendien wordt hier gemeten met maat 0, 1 of 2. Als je intresse hebt kun je denk ik het beste op de site van barefoot kijken, hier staan alle maten van de zadels vermeld. Zorg wel dat je niet een voor jou te klein zadel koopt als je pony een korte rug heeft en let erop dat het zadel niet te lang is.

Bij andere merken hangt het er vanaf wat de totale lenge van het zadel wordt en wat de lengte van de rug van jou pony is.

Daarnaast moet de forkmaat ook goed zijn. Bij barefoot hebben ze hier sjablonen voor om de schoftmaat te bepalen.

Uiteindelijk kun je voor het beste resultaat denk ik het beste een zadelpasser aanschrijven. :)

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 22:20

Ik heb nog even verder gezocht naar zadels en ik zie er een paar van 16 inch 12 inch en 13inch welke inchmaat zou het best op zon kleine pony van 1.35 liggen?
Ik laat het zadel sowieso passen maar dan heb ik een idee van waar ik naar zoek

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:33

pmarena hier op bokt verkoopt Barefoot geloof ik, misschien kan zij helpen... Daarnaast www.permicavallo.nl is een aanrader.