ik ben opzoek naar reins... heeft iemand ervaring met deze reins?? of heeft iemand andere reins om aan te bevelen???? het liefst niet al te duur aangezien ik nog maar net begin..
ik heb een E-pony NRPS en wil niet dat hij eroverheen struikelt of dat ze juist te kort zijn....
Dan pak je twee touwtjes, bind die aan het bit en kijkt welke maat je bevalt. Beter te lang dan te kort, je kunt ze zelf ook inkorten...... tenzij ze verzwaart zijn aan het uiteinde natuurlijk.....
Zonder aanduiding hoe dik en hoe breed ze zijn én gezien de prijs verwacht ik er niet veel kwaliteit van. Weinig geld voor een beginner, maar met iets meer investering heb je betere teugels en doe je een stuk langer.
Ik ben een zeikerd met teugels en ik zou niet voor deze kiezen. Ik zweer bij simpel harness leer. Heb je geen steentjes en geverfd leer, gaat wel jaren en jaren mee. Mij n persoonlijke voorkeur is smal en zeker niet te kort.
Dat moet je gaan voelen. Ik vind heel smal fijn. Mijn man heeft iets breder en verzwaard. Bij Arthur betaal je 50 euro en heb je goede teugels die al soepel zijn.
de verzwaarde hebben we wel ingekort, gewoon bij het bit. Je haalt aan die kant stukje eraf. Boort 2 nieuwe gaatjes voor het leertje en klaar. Mijn ruin is maar 1.42 en kort dus voor hem maken we ze wel ietsje korter. Ga ik daarmee op de quarter merrie of hengst zitten zijn ze net te kort. Maar ligt ook aan je type paard en hoe je aan het trainen bent.
Goedkoop is vaak duurkoop. En goede reins kun je weer vrij gemakkelijk doorverkopen als je het toch niks vindt. Ik zou dus echt adviseren om te investeren in een paar goede kwaliteit reins.