[WN] Goede (western) zadelmaker/passer omgeving Belgisch Limburg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Goede (western) zadelmaker/passer omgeving Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 19:42

Hallo,

Binnenkort wil ik voor mijn Tinkerruin een goed passend westernzadel. Op het moment rijd ik met een boomloos westernzadel maar wil toch terug een boomzadel. Ik wil het natuurlijk goed aanpakken dus zoek ik een goede zadelmaker/passer in het Belgische Limburg. Mijn paard staat in zelf in Opoeteren.
Wie weet iemand in deze regio?

Gr Hanne

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 20:19

Ik heb hele goede ervaring met Evelien van Eurohorse.
Ze neemt ook de tijd voor je paard.
ik denk dat ze ook wel in België komt, dit zou je even moeten nagaan voor de zekerheid.

Ik weet verder geen die bij jou in de buurt woont.

nieky1993

Re: Goede (western) zadelmaker/passer omgeving Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 21:24

Dankje, ik heb haar een mailtje gestuurd, hopelijk kunnen ze langskomen

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:21

Triple Horn net over de grens in duitland. zit niet heel ver van jou vandaan ook. en de maatgemaakte zadels die evelien verkoopt zijn van triple horn... (misschien als je direct naar hun gaat omzeil je een tussenpersoon, kan weer in de kosten schelen)

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 10:43

Ok thanks fijn om te weten. Kunnen zij ook gewoon nederlands ( of engels). Mijn duits is namelijk waardeloos :+

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:41

quarterH schreef:
Triple Horn net over de grens in duitland. zit niet heel ver van jou vandaan ook. en de maatgemaakte zadels die evelien verkoopt zijn van triple horn... (misschien als je direct naar hun gaat omzeil je een tussenpersoon, kan weer in de kosten schelen)

Evelien doet d.m.v een mal kijken wel zadel het beste voor je paard is.
Doen zij dat ook? Zo ja dan is het inderdaad een optie om het via Triple Horn te doen.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 06:50

Triple horn past met de kale boom en de zadels waar Evelien de kale boom van heeft, past zij ook met de kale boom. Dit is volgens de experts toch nog altijd de beste methode, beter dan met een mal. De prijzen bij Triple Horn direct of via Evelien zijn hetzelfde (weet ik uit ervaring :)). Engels kunnen ze zeker en ik denk wel dat ze Nederlands verstaan. Het zijn super aardige en vooral ook zeer deskundige mensen! Evelien trouwens ook. Wat ik wel kan zeggen is dat je als je direct bij Triple Horn iets meer kan kiezen hoe je je zadel wilt hebben omdat ze je alles kunnen laten zien wat ze op voorraad hebben en kunnen bestellen (concho's en zo). En het is natuurlijk superleuk om een kijkje in de werkplaats te nemen.
Voor een gebruikt zadel zou ik Evelien laten komen, ze heeft gewoon veel meer keus. Voor een nieuw zadel is het eigenlijk om het even. Waarschijnlijk kun je bij Triple Horn morgen terecht, of misschien vandaag nog (bij wijze van) en bij Evelien zul je even geduld moeten hebben (of heel veel geluk dat ze in de buurt is en nog een gaatje vrij heeft).
Voor mij in principe geen ander zadel meer dan Triple Horn (en nee, ik heb geen aandelen :)).

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 06:53

in Venlo zit Vaquero
deze man maakt zadels op maat en naar jouw wensen

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 07:21

Ik ben normaal helemaal geen fan van 'maatgemaakte zadels' maar heb van ttriple horn echt hele goede dingen gezien en gehoord. Zadels houden ook waardde bij verkoop omddat ze vaak ook gewoon mooi. Zijn.

Zelf ben ik er vaker geweest om mijn zadel (bobs) te laten repareren en zijn ze altijd netjes mee om gegaan. Ze zeiken ook niet standaard alles af waat ze niet zelf hebben gemaaakt (zoals die andere genoemde 'zadelmaker') wat goed is voor hun geloofwaardigheid.

Goede kundige mensen

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:37

Kaunos schreef:
Triple horn past met de kale boom en de zadels waar Evelien de kale boom van heeft, past zij ook met de kale boom. Dit is volgens de experts toch nog altijd de beste methode, beter dan met een mal. De prijzen bij Triple Horn direct of via Evelien zijn hetzelfde (weet ik uit ervaring :)). Engels kunnen ze zeker en ik denk wel dat ze Nederlands verstaan. Het zijn super aardige en vooral ook zeer deskundige mensen! Evelien trouwens ook. Wat ik wel kan zeggen is dat je als je direct bij Triple Horn iets meer kan kiezen hoe je je zadel wilt hebben omdat ze je alles kunnen laten zien wat ze op voorraad hebben en kunnen bestellen (concho's en zo). En het is natuurlijk superleuk om een kijkje in de werkplaats te nemen.
Voor een gebruikt zadel zou ik Evelien laten komen, ze heeft gewoon veel meer keus. Voor een nieuw zadel is het eigenlijk om het even. Waarschijnlijk kun je bij Triple Horn morgen terecht, of misschien vandaag nog (bij wijze van) en bij Evelien zul je even geduld moeten hebben (of heel veel geluk dat ze in de buurt is en nog een gaatje vrij heeft).
Voor mij in principe geen ander zadel meer dan Triple Horn (en nee, ik heb geen aandelen :)).

Oke, bedankt voor je antwoord.
Evelien heeft inderdaad bij mijn paard met een mal gewerkt omdat ik een 2 de hands źadel heb gekocht.
Dit heeft ze me aangeraden omdat het paard pas 4 jaar was en nog niet zo bespierd.
Ik denk dat ik over een jaartje ook eens ga kijken bij Triple Horn ga kijken.

Nogmaals bedankt voor je antwoord.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 06:30

Graag gedaan, Joey2010! En Evelien, maar ook Triple Horn zijn daar heel eerlijk in. Ze verkopen je geen zadel omdat ze perse willen verkopen, maar kijken erg naar het belang van het paard.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 21:38

dankjewel allemaal voor de reacties. Heb vrij vlug een afspraak kunnen maken met Evelien. Ze belde deze week op nadat ik een mailtje had gestuurd en ze komen morgen mijn Tinker opmeten en dan gaan we vanaf daar verder zien. Ben erg benieuwd :D

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 07:01

En hoe is het verlopen?
Heb je een zadel kunnen kopen bij Evelien.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 07:34

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:57

Oke dat is vreemd.
Ik zal dat topic eens doorlezen..