[WN] Smalle en soepele leren westernteugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Smalle en soepele leren westernteugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:37

Hallo allemaal,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een westernhoofdstel voor mijn haflinger. Nu willen ik en mijn vriendin echter het liefst soepele en smalle teugels, maar lopen we er tegenaan dat de meeste teugels pas vanaf 1,5cm breedte beginnen.

Zijn er mensen die een aanrader hebben voor smallere teugels? (eventueel in combinatie met een hoofdstel)
Het liefst heb ik een donkere kleur.

Groetjes Desiree

SDLT

Re: Smalle en soepele leren westernteugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:53

Hallo,

Ik heb deze teugels: http://westernstore.nl/index.php?dispat ... uct_id=128.
Deze teugels zijn echt soepel, omdat deze teugels voordat je ze koopt al flink geolied zijn.
In de winkel is mij ook gezegd dat dit de best verkopende teugels zijn, maar ook dat veel trainers en wedstrijdruiters deze teugels gebruiken. Als je wilt kan ik dadelijk een foto maken, dan kun je de soepelheid goed zien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:23

Teugels heb je in 1/2", 5/8", 3/4" en 1"
In Harness en Latigo leer.
De Latigo is het meest soepele leer wat er is, maar 'rekt' ook iets meer als Harness leer.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:34

En je hebt behalve breedte ook nog dikte-verschil. Ik wil ze toch het liefste altijd even in handen hebben om te voelen of ze me fijn liggen en ik wil dat ze zwaar genoeg zijn, niet van die lichte flubber-teugels.
Is uiteraard voor iedereen persoonlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:24

Bedankt voor alle reacties! Kan ik zeker wat mee :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:03

ik heb geweldige teugels, inderdaad echt enorm soepel en dun.
enige jammere is dat je ze alleen krijgt bij eens tand die vaak in kreuth op de wedstrijden staat ;-)
zijn lang, worden van 1 lang stuk leer gemaakt van de kont/rug van de koe waardoor het het soepelste leer is.
kosten iets van 70 of 80 euro.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:18

Volgens mij is het leer van de rug bepaald niet soepel :) Dat wordt het gemaakt door het looiproces. Overigens worden alle teugels van een beetje kwaliteit uit één stuk leer gemaakt.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:19

of was het dan juist de onderkant? weet het nie tprecies :p zijn in ieder geval bij verre de meest soepele en goed eteugels die ik ooit heb gehad. steeds als ik er ben en die stand is er koop ik weer een set. ze zijn zo soepel dat zij zelfs een beetje rek hebben zeg maar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:21

Het leer van de rug is dik (en stug), dat van de buik is dunner en soepeler (maar korter).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:34

Ik koop ook voor geoliede bij Arthur gewoon. Zijn 50 euro. Ik heb hele smalle en mn man iets bredere. Ik heb geen verzwaarde uiteindes, dat heb ik aan een ander hoofdstel met bredere en die van mn man wel.
Ook al zijn ze geolied, je moet ze nog steeds ''in'' rijden even. Ik hou niet van heel veel in mn handen en wil teugels echt voelen als ik ze koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:00

We hebben besloten om over twee weken naar Arthurs Westernstore te gaan, dan kunnen we inderdaad eens even wat teugels in onze handen hebben :)

Nogmaals bedankt voor alle reacties!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:35

We zijn heel fijn geslaagd bij Arthur's vandaag :j We zijn inderdaad gegaan voor de smalle trainingsteugels met verzwaarde uiteindes. Waren wel 60 euro ipv 50, ik begreep dat het leer inmiddels duurder is geworden, vandaar de verhoging in prijs.

Ben er wel erg gelukkig mee *\o/* Ze voelden heel fijn en soepel in mijn handen, dus ben er van overtuigd dat ik er fijn mee ga kunnen rijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:20

Het leer is niet duurder geworden, maar de Dollar ;)
Dus hij heeft nu extra winst op zijn oude voorraad :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:00

Ja, zoiets inderdaad :')

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:12

leer was ook duurder geworden, hoorde ik ook al, voordat de dollar omhoog ging..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:40

DubbelDun schreef:
Het leer is niet duurder geworden, maar de Dollar ;)
Dus hij heeft nu extra winst op zijn oude voorraad :D

Wie zegt dat het oude voorraad is? Ze hebben na het duurder worden van de dollar nog veel spul binnen gekregen. Natuurlijk hebben zij een mega voorraad, maar als de prijzen stijgen, stijgen ze.

Wij hadden een kapsalon en als de prijzen omhoog gingen, om welke reden ook, gingen we geen verschil maken in oude producten en nieuwe, dat kan ook niet. Als klant a iets gebruikt wat weinig op voorraad is en klant b iets wat veel op voorraad is, moet je verschil gaan maken?
Of hadden ze alle oude voorraad apart moeten presenteren en verkopen? Of wachten tot alles op is? Dat werkt gewoon niet. Goede klanten kunnen altijd wel korting krijgen en anders wacht je tot de kerstsale.