[WN] Welke pad onder Parelli natural performer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

inge_aryn

Welke pad onder Parelli natural performer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 10:03

Ik heb een Parelli natural performer op mijn fjord met korte rug liggen. Dit zadel is ongeveer 60 cm lang. Ik had hier de theraflex pad van Parelli onder liggen, Echter is deze nu aan één zijde lek. Ik wil een nieuwe pad aanschaffen, maar ben er nog niet uit of dit wederom een theraflex van Parelli wordt of een andere pad.

De voordelen van de theraflex vind ik de korte lengte, de vrijheid bij de ruggengraat en de vrijheid bij de schoft. Het nadeel vind ik dat de pad erg stug is en dat ze er erg onder zweet. Zie hieronder een afbeelding van de pad:

https://www.naturalhorsemansaddles.com/ ... Mtflex.jpg

Verder ben ik op zoek naar een nieuwe singel. Wat vinden jullie een fijne singel?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Welke pad onder Parelli natural performer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:09

Singel is zoooo persoonlijk. Per mens en per paard. Ik vind natuurlijke materialen het fijnste, maar paard doet het alleen goed op een neopreen rotding van twee tientjes. Ik heb verder van alles liggen: wol, fleece, leer, alpaca touwsingel in ropermodel, maar het ene gaat goed en het andere niet. Is geen peil op te trekken.

Zo gaat het mij ook met pads. Ik heb ook nogal wat eisen, en heb DE ideale pad nog steeds niet gevonden. Wel ben ik nu blij met een cush-n-air, een PC, een Reinsman en een Hilason. (Eerste en laatste als 'dagelijkse' pad'.)

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 11:43

Ik heb nu een ergonomisch gevormde lederen singel die bij het zadel zat toen ik het kocht, alleen is die aan vervanging toe. Ze loopt hier prima mee, dus misschien moet ik gewoon bij leer blijven en op zoek naar een goede lederen singel.

De pads die je noemt zien er op de afbeeldingen allemaal goed uit, maar zijn in Nederland niet ergens in een winkel te koop denk ik. Op zich is het natuurlijk fijn dat er zoveel verschillende pads te verkrijgen zijn, maar daardoor zie ik door de bomen het bos even niet meer....

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:24

De PC is wijd verkrijgbaar in westernwinkels, Reinsman vaak ook wel. De andere twee in de USA / eBay. Snuffelen bij Arthur kan ook helpen, maar als je én ruggegraatvrijheid, én schoftvrijheid, én een bepaalde lengte wilt valt er veel af.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:59

Pads zijn ook zo persoonlijk... Ik ben al een tijdje in het boomloze wereldje. Daar had ik voor mijn barefoots een grandeurpad met wol, mattes met inlages, schuift op het ene paard wel , het andere niet. Ik ben ook meer voor de natuurlijke materialen. Zo heb ik een Roper singel in alpaca waar ik echt wel tevreden van ben (voor een boomloos BM zadel, zorgt voor een beetje meer stabiliteit). En voor mijn BM heb ik een 5star treeless pad. Daar ben ik erg tevreden van. Mooie ruggengraatvrijheid enzo. Maar alles verschilt echt van wat je zoekt, hoe je paard gebouwd is etc.

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 08:28

Ja daarom vind ik het ook zo lastig om een keuze te maken...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:30

Ja, en daarom heb ik er nu een stuk of vijf :') En enkele andere alweer vlot na aankoop doorverkocht... Dure hobby :))

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:13

Ik rij al jaren met een FRA-Westip singel en een Skito of Big Horn Tuffy (Swayback) pad. (wel boomloos).