[WN] houdbaarheid van een neonpreen pad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

houdbaarheid van een neonpreen pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 15:11

hallo, wat mij eigenlijk vandaag te binnen schoot wat is de houdbaarheid van een neonpreen pad? 8 jaar geleden heb ik er 1 gekocht en sindsdien ook gebruikt het vilt boven op is gewoon lelijk maar ook krijgt de pad scheuren bij de singel.. daarnaast vraag ik mij af of hij nu nog w voldoende druk verdeelt? wie kan mij het verlossende antwoord geven?

DubbelFun

Re: houdbaarheid van een neonpreen pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:33

Vilt slijt en neopreen ook, al zal dat laatste eerder 'verouderen' door de inwerking van zweet (= zout).
De levensduur heeft dus te maken met het gepleegde onderhoud en de kwaliteit waarmee je begonnen bent.
Iets wat buigzaam is zal geen/weinig druk verdelen, dus over het teruglopen daarvan zou ik me geen zorgen maken, die was sowieso al vrij klein.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 21:07

DubbelDun schreef:
Vilt slijt en neopreen ook, al zal dat laatste eerder 'verouderen' door de inwerking van zweet (= zout).
De levensduur heeft dus te maken met het gepleegde onderhoud en de kwaliteit waarmee je begonnen bent.
Iets wat buigzaam is zal geen/weinig druk verdelen, dus over het teruglopen daarvan zou ik me geen zorgen maken, die was sowieso al vrij klein.

Hm dan denk ik dat ik het ding de container in gooi en mijn zondagse pad maar ga gebruiken voor dagelijks gebruik. Die is ook een stuk stugger. Begrijp ik dan dat een neopreen pad sowieso waardeloze drukverdeling heeft?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:16

Nee, die gevolgtrekking gaat me iets te ver :D
Hoe stugger iets is hoe beter de drukverdeling zal zijn. Maar met een zadel met boom heb je niets aan een pad met drukverdeling, dat doet het zadel nl al :)
Heb je daarentegen een boomloos zadel dan is elk beetje drukverdeling die een pad kan geven weer meegenomen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 21:20

nope gewoon een boom. Andere pad is wel een stuk stugger. Denk wel dat de vervanging geen kwaad kan

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:12

Neopreen is voornamelijk een slechte warmteverdeler en kun je die beter niet in de zomer gebruiken omdat het dan bloedheet wordt onder je zadel.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 19:17

cissy schreef:
Neopreen is voornamelijk een slechte warmteverdeler en kun je die beter niet in de zomer gebruiken omdat het dan bloedheet wordt onder je zadel.

gebruikte hem ook niet in de zomer dan had ik een wollenpad maar die was aangevreten door muizen. Heb overigens mijn zondagsepad maar tot dagelijks gebombardeerd en de neonpreen de container in gedaan. Koop ook geen neonpreen meer vond het niet echt prettig spul