[WN] iemand ervaring met Continental Reining authority zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

rosanja

iemand ervaring met Continental Reining authority zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 15:35

Ik ben op zoek naar een nieuw of 2e hands zadel en zie vaak veel oude (Duitse?) Continentals voorbij komen. Die vind ik meestal niet zo geweldig om te zien.

Maar als dan op internet kijk op de Amerikaanse website kijk van Continental http://www.continentalsaddlery.com/ wordt je doorverwezen naar http://www.reiningauthority.com/.
Daarop zijn wel erg gave zadels te zien! Heeft iemand ervaring met deze zadels?

Quetzal_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:57

quarterH

Re: iemand ervaring met Continental Reining authority zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:28

De amerikaanse continental heeft niks te maken met de duitse. Is een ander bedrijf, alleen toevallig zelfde naam gekozen :)

Ik heb er wel eens eentje gezien en prima zadel om te zien, kwalitatief dan.

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 13:02

@Quetzal_Q: aparte tooling op je zadel! zelf verzonnen? Zadel ziet er kwalitatief ook goed uit.

Gaat mij er met name ook om hoe de kwaliteit is. Waarmee zou je het kunnen vergelijken? welk merk?
Ik heb ook een Triple Horn gehad en die vind ik kwalitatief veel beter dan bijv, een Billy Cook of een Duitse Continental.

Hoe het zit is natuurlijk persoonlijk, wat voor de een werkt kan voor de ander wel helemaal niet lekker zitten. En het moet natuurlijk goed passen op het paard maar ja dat verschilt natuurlijk ook per paard.

Quetzal_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:32

Zadel is kwalitatief erg goed - mijn andere zadel is een Dale Chavez en deze moet daar - voor wat ik van de zichtbare delen kan zien - zeker niet voor onderdoen.
Ik heb het zadel nu bijna een jaar (ik rij 4 à 5 x /week) en ik kan er nog niets negatiefs over zeggen.

Of je van de boom houd is een andere zaak: in de RA zit een equiflexboom (Steele): er zijn hevige voor- en tegenstanders van. Ik kan alleen maar zeggen dat mijn merrie er erg goed onder loopt. Er is overigens gepast met kale boom door de verdeler in België, zodat ik zeker was dat het goed zou passen.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:52

Afbeelding

Dit is mijn zadel, besteld in België en komt uit Amerika, tooling en kleur leer zelf gekozen. Heb hem nu een jaar en ben er tevreden van. Tijdens de eerste testrit kon ik voelen dat mijn paard meer bewegingsruimte had en vlotter in z'n lijf zat. Hij heeft een minder ontwikkelde schouder waardoor mijn ander zadel op z'n goede schouder net aan de krappe kant zat.

filly

Re: iemand ervaring met Continental Reining authority zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 15:03

Ik heb zelf een amerikaanse continetal. Ik heb hem nu al meer dan 5 jaar, heb hem toen 2e hands aangeschaft. Hij heeft wel gebruikssporen, maar het ziet er niet lelijk uit. Ik weet niet of die al gebruikssporen had voor dat ik hem kocht en ook niet hoelang die mensen hem al gebruikten, maar ik vind het een heerlijk zadel en mijn paardje loopt er ook heerlijk onder.