Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
kan je kiezen uit maat 1 of 2, afhankelijk van je broekmaat. _Reneee schreef:De inchmaat gaat over jouw kont, niet over de rug van je maat. 15 is heel klein en het zadel van je link is niet geschikt om mee te rijden. Met een westernzadel is het nog belangrijker dan bij een dressuurzadel, het moet gewoon passen. Zoek dus contact met een zadelmaker, ze kunnen vast ook iets leuks tweedehands aankomen. Arthur uit Vorstenbosch heeft ook altijd heel wat tweedehands liggen en die komt gewoon bij je passen (of jij bij hem), dan weet je zeker dat het goed is.
Maar het zadel uit je link zou ik niet op een paard leggen...
Maar het heeft inderdaad ook te maken met jezelf. 15 inch is wel echt een kindermaat. Het zadel zal inderdaad echt te klein en te kort zijn.
Leprycorn schreef:_Reneee schreef:De inchmaat gaat over jouw kont, niet over de rug van je maat. 15 is heel klein en het zadel van je link is niet geschikt om mee te rijden. Met een westernzadel is het nog belangrijker dan bij een dressuurzadel, het moet gewoon passen. Zoek dus contact met een zadelmaker, ze kunnen vast ook iets leuks tweedehands aankomen. Arthur uit Vorstenbosch heeft ook altijd heel wat tweedehands liggen en die komt gewoon bij je passen (of jij bij hem), dan weet je zeker dat het goed is.
Maar het zadel uit je link zou ik niet op een paard leggen...
Niet helemaal eens met je dat het over jou gaat die inchmaat. Heb zelf een paard met een korte rug en daar kan niet een groter zadel op liggen dan 17 inch. Dan moet je er zelf ook maar in passenMaar het heeft inderdaad ook te maken met jezelf. 15 inch is wel echt een kindermaat. Het zadel zal inderdaad echt te klein en te kort zijn.
Maar ik zou inderdaad ook via een zadelmaker een (tweedehands) zadel zoeken