[WN] past mijn zadel op mijn pony??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

haffie14

past mijn zadel op mijn pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 10:21

ik heb een westernzadel maar ik heb het idee dat hij niet helemaal lekker ligt op mijn paardje. kan iemand mij helpen??
hieronder een paar fotos ik weet niet of jullie het zo goed kunnen zien anders kan ik een andere keer nog wel wat andere fotos maken want mijn zadel ligt bij de zadelmaker nu

de pad is er even onderuit
Afbeelding

Afbeelding
mijn zusje op mn paardje

Afbeelding

Afbeelding

JudithGigi

Re: past mijn zadel op mijn pony??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:37

Is op een foto natuurlijk moeilijk te zien, maar het lijkt aan allebei de kanten naast de ruggengraat wat veel druk te geven.

haffie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 10:41

JudArthos schreef:
Is op een foto natuurlijk moeilijk te zien, maar het lijkt aan allebei de kanten naast de ruggengraat wat veel druk te geven.

ja ik heb helaas geen betere foto's maar zoiets dacht ik al dus ik dacht ik plaats een topic om te kijken wat anderen daarvan vinden

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:21

zadel kantelt naar voor en is van plastiek. singel veel te kort...

Kan je beter even zonder zadel rijden...

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:24

Hier zou ik niet meer mee verder rijden. Een westernzadel heeft geen kussens zoals een Engels zadel. Onder een westernzadel moet daarom een pad special voor onder een westernzadel. Op deze manier doorrijden kan veel schade aanrichten aan je paardje.

Ik zou er niet mee verder iig

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:30

Sowieso een fatsoenlijke pad onder je westernzadel leggen.

Hier zou ik niet meer mee rijden.
Als je graag een westernzadel wil, laat dan een goede zadelpasser komen :)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:31

Oeh, nee deze past niet. Als ik naar de foto's kijk zie ik dat het zadel wat naar voren kantelt (op de schouders). Als ik zo kijk is het zadel ook te klein voor het paard. En een westernzadel gebruikt een dik vilt pad, omdat deze zadels inderdaad geen kussens hebben.

haffie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 13:22

Dat dacht ik al ik ben daarom ook opzoek naar een andere hij schuift ook en dat hoort niet bedankt alvast

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:01

Dat zadel komt me heel bekend voor.. Volgens mij heb ik precies dezelfde hier liggen.. ooit gratis gekregen om een barkruk van te maken, want de kwaliteit is echt dramatisch :=
Het slechte leer kan zomaar scheuren op een onverwacht moment, en mijn zadel is gewoon zichtbaar scheef! Leuk als decoratie, maar niet om mee te rijden.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:42

Het zadel ligt echt alles behalve goed,dat kan ik zelfs zo zien!De pony kijkt er ook niet erg vrolijk bij,best kans dat het zadel pijnlijk is om op te hebben!

haffie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:16

8nnemiek schreef:
Dat zadel komt me heel bekend voor.. Volgens mij heb ik precies dezelfde hier liggen.. ooit gratis gekregen om een barkruk van te maken, want de kwaliteit is echt dramatisch :=
Het slechte leer kan zomaar scheuren op een onverwacht moment, en mijn zadel is gewoon zichtbaar scheef! Leuk als decoratie, maar niet om mee te rijden.

Ja klopt de beugel is ook afgescheurd daarom is hij bij de zadelmaker

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:20

Zonde van je geld lijkt me om dit zadel te laten maken..

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:25

nee ligt niet goed, zadel kantelt, zoals al een paar keer hierboven is gezegd naar voren, dat kan ik zelfs zien. Heb er namelijk verder niet veel verstand van. Zou opzoek gaan naar een ander zadel.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:34

Zadel lijkt mij ook niet van voren te passen, het ligt op de rug/schouder, ipv dat het er wat naast zakt en lager ligt. Het ziet er niet plezierig uit in ieder geval.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:45

Ik ben absoluut geen expert op zadelpas gebied, maar zelfs ik zie dat dit zadel totaal niet lekker ligt. Het is te klein, je hebt geen echte pad en het helt naar voren. Nee ik zou echt wat beters zoeken. Ook voor een western zadel is het belangrijk dat het zadel goed past en een western pad is een must. :)

Meer kan ik niet zeggen omdat de foto's ook niet ideaal zijn en een zadelpasser zou kunnen voelen en meten. :)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:02

Nee, past niet. Boom is te wijd. (Zie je aan het opwippen van de achterkant)

haffie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 09:26

ja dat dacht ik zelf ook al tis te klein voor haar en het ligt op haar rug inplaats van eromheen
iig bedankt iedereen en ik ga snel opzoek naar een andere

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:57

Nee, past niet! Drama kwaliteit, levensgevaarlijk voor jou en de pony. Weggooien of aan de muur hangen maar nooit meer op een paard/ pony leggen! Een goed 2e hands zadel koop je va. ca. 450,- maar dan moet je er wel iemand naar laten kijken die er echt verstand van heeft, of het past en of de kwaliteit in orde is. Marktplaats staat er vol mee ;) . Bijv. http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:56

Geen kosten aan doen, aan dit zadel. Gooi maar in de container. Dit is levensgevaarlijke goedkope brol.

haffie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 12:44

dat is nu wel duidelijk ik ga snel opzoek naar een ander zadel bedankt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:50

Als je wel graag een westernzadel wilt dan kun je misschien kijken naar een boomloos western zadel van de "bosrand in Soest" het is geen merkzadel maar ik heb er 2 voor mijn hafjes en bevallen prima. Ik krijg waar ik westernles heb ook complimenten over het zadel. Dat het zo'n goede kwaliteit is. Het is natuurlijk totaal niet te vergelijken met de "bob marshall" zadels maar de prijs/kwaliteit is uitstekend.

haffie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 13:10

Ja maar die vind ik niet zo mooi maar ik wil er wel even naar kijken waar kan ik ze vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:12

haffie14 schreef:
Ja maar die vind ik niet zo mooi maar ik wil er wel even naar kijken waar kan ik ze vinden

Het zadel zal allicht minder mooi zijn, maar ik denk dat je pony er ook niet mooier van wordt als je met een scheef zadel rijdt. -O-

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:19

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:33

Niet zelf op zoek gaan naar weer zo een zadel. Wil je een echt western zadel, moet je bij een goede zadelpasser zijn zoals Euro-horse. Als het boven het budget is, kun je beter doorsparen of even geen westernzadel willen.
Daarnaast is een goede pad heel belangrijk. Ook te koop bij goede shops of 2e hands.