[WN] Waar nieuw zadel te koop?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bonny123

Waar nieuw zadel te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 17:13

Ik ben op zoek naar een zadel voor mijn paard met moeilijke rug. Ik heb een professionele zadelpasser laten komen. Eén zadel was geschikt (niet zo mooi....). Echter, voor dat geld kan ik mogelijk ook een nieuw zadel kopen dat helemaal naar mijn zin is. Ik ben een recreatieruiter, een zadel zoals een circle A, Wildhorn, Crates, is voor mij prima. Maar waar kan ik een dergelijk zadel nieuw kopen? Waar de mogelijkheid is de boom uit te zoeken, tyoe zadel, leerkleur etc?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:42

Sowieso bij Evelien, maar dat is denk ik niet helemaal de prijsklasse van bijvoorbeeld Wildhorn.

Ik denk ook bij country mill, maar daar zul je ook duurder uitkomen.

DubbelFun

Re: Waar nieuw zadel te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:12

Wat is je budget ??

En bedenk je dat met een zadel 'van de plank' (als in fabrieksmatig gemaakt) je na een paar maanden gebruik voor het feit kan komen te staan dat het alsnog niet goed blijkt te passen.

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 19:37

Ik heb Evelien al laten komen. Ze heeft een passend zadel. Maar ik vraag me af of ik ook voor een budget van rond de 1500 euro een nieuw zadel kan kopen. Een zadel kopen zonder te passen is natuurlijk geen optie (dus niet via een site iets laten komen). Bovendien is de rug van mn paard daar te moeilijk voor.
Country mill ben ik vandaag geweest. Nieuwe zadels vanaf 1700 euro. Maar....bij vorbaat werd al verteld dat ze van een reinignzadel een all round zadel kunnen maken. Als ik een nieuw zadel koop, dan moet t ook goed zijn, een zadel verbouwen lijkt mij geen goede optie.

Maar is er nergens gewoon een Crates of iets dergelijks zadel nieuw te koop? Hoe doen mensen dat, een nieuw zadel kopen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:05

Natuurlijk heb je voor rond de 1500 euro nieuwe zadels, alleen is het moeilijk passen als je geen röntgenogen hebt :)
Verder heb je voor dat geld geen aangepast zadel vanaf de kale boom.

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:10

Westernspul heeft voor dat bedrag ook nieuwe zadels.. :-) vind hem erg fijn!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:09

Zeker als je paard een moeilijke rug heeft zul je een nieuw zadel toch met de kale boom moeten kunnen passen. Evelien verkoopt toch ook nieuwe zadels en ze heeft daar toch de kale bomen van?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:20

Evelien past met kale bomen, maar meerendeel volgens mij van de merken die zij nieuw verkoopt. Prima zadels en goede service daarbij. Andere merken heeft ze wel 2e hands.

Arthur heeft veel nieuwe zadels, maar denk van de meesten geen kale boom. Wel ook B/C merken. Je kan wel tegen meerprijs een zadel passen met een speciale drukmeting pad. Hij heeft ook nette 2e hands.

Country Mill heeft wat nieuw en 2e hands. Passen netjes, maar hebben ook geen kale bomen van elk zadel. Dat ze daar kunnen verbouwen aan je zadel is niet zo gek. Hoever dat kan gaan, zou ik niet weten, maar zij maken bijv ook aangepaste zadels, dus kunnen erg veel doen.

Westernspul heeft vaak mooie zadels en nog wel wat shops.

Flevo Horse Support heeft verschillende merken 2e hands en past elk zadel met de kale boom.
http://flevohorsesupport.nl/

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:01

westernspul heb ik nu ook mijn zadeltje vandaan, paardje heeft ook beetje moeilijke rug.

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 19:52

Ik ga zaterdag naar Arthurs!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:20

Keus genoeg, maar vraag een goede inruilregeling voor als het zadel binnen 6 maanden niet goed meer ligt... OP PAPIER ;)

WithinGirl96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:27

DubbelDun schreef:
Keus genoeg, maar vraag een goede inruilregeling voor als het zadel binnen 6 maanden niet goed meer ligt... OP PAPIER ;)

Wel op papier laten zetten hoor.

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 15:49

gevonden!