[WN] Tips voor zadel 3,5 jarige QH ruin

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Tips voor zadel 3,5 jarige QH ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 17:51

YEAAAAHHHHH hij komt maandag onze Money King Cody *\o/* *\o/* *\o/*

Hij is nu 3,5 jaar en net zadelmak, de bedoeling is dat ik hem nu nog even door rijd tot de winter, in de winter wellicht tussendoor even zadelen maar meer niet, en dan in het voorjaar als het weer beter is weer even oppakken, allews vooral rustig aan zodat hij kan door groeien.

Alleen dan nu, wat is slim met een zadel, hij groeit er natuurlijk zo uit :o

Zijn er Bokkers die hiermee ervaring hebben, hoe en wat hebben jullie gedaan?

De zadelpasser is al gemaild, wacht nog op antwoord, hoop dat hij wat tweedehandse heeft.

Ik wil geen boomloos!

Bedankt :D
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 16-10-14 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Re: Tips voor zadel 3,5 jarige QH ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:53

Gewoon 2e hands en een zadelpasser laten komen en goed in de gaten houden.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:55

Licht tweedehands zadeltje erop. Geen ouderwetse Stübben of een ander zwaargewicht, maar gewoon een simpel dingetje wat een jaartje of 2 meekan, zodat je een zadel op maat kunt laten maken als hij helemaal is uitgegroeid.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:59

2e handszadel, regelmatig checken. Evelien is een aanrader, krijg je ook nog redelijk wat voor je zadel terug als je inruilt voor een andere.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 20:00

Zadelmaker gaat idd komen met verschillende zadeltjes, ben benieuwd :-)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 07:17

Voor Bandito heb ik destijds een afspraak gemaakt bij Evenline toen hij net zadelmak was. Daar heb ik toen een perfect zittende tweedehands Billy Cook gekocht. Natuurlijk net boven het budget wat ik in gedachten had :')

Maar het feit dat een zadel perfect moet zitten, is juist in deze fase van heel groot belang. En wanneer niet eigenlijk. De zadelpasser is vervolgens elka half jaar langs geweest om te controleren of het nog goed zat.

Uiteindelijk heb ik het zadel ongeveer twee jaar kunnen gebruiken, veel langer dan ik van te voren had verwacht. En, omdat het gewoon een prima zadel was (en ik heeeeeel zuinig op mijn spullen ben), heb ik er bij inruil nog een mooie prijs voor gekregen. Goede spullen houden hun waarde blijkbaar :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:49

Wij hebben voor onze 4 jarige nu ook een 2e hands zadel die vast niet erg lang erop zal blijven liggen. Hij wordt ook nu pas doorgereden. We hebben min of meer wel afgesproken dat we hem weer goed kunnen inruilen, maar je moet met 2e hands altijd mazzel hebben dat er iets ligt en dan over x aantal maanden weer.......