Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

superpony schreef:IK gebruik nu niks meer. Maar voorheen als ik stevig buiten reed deed ik gewone peesjes om en bell boots. Alleen voor dan. Nu stappen en draven we rustig een rondje.
maar voorheen gingen we weleens wat harder en je wil echt niet dat je paard aantikt.
Ik heb ook de smb Elite en had ze 1x om buiten. Natuurlijk moesten we door een plas. Op zich viel het wel mee, maar ik vind het zonde en ze zijn niet stevig genoeg als je paard met achter zijn voorbenen flink zou aantikken bij een kleine race
Na een lange rit ben ik wel afgestapt om laatste stuk over de weg zonder beenbeschermers uit te stappen. Sowieso doe ik dat na het rijden altijd zonder beenbeschermers en liefst op harde.
Ik heb trouwens ook nog Davis Boots, worden makkelijk schoon, maar zijn ook niet zo stevig.

cissy schreef:Bij paarden die zich altijd aantikken zou ik toch serieus eens naar een andere hoefsmid gaan kijken.
Ik rij nooit (meer, vroeger wel) met beenbeschermers, alleen als ik reining training ga doen of wil springen, verder nooit. Heb nog nooit een paard gehad wat zich aantikte of peesproblemen heeft gehad door geen gebruik van beenbeschermers.