Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
). sevke schreef:Teugels door de beugels en vastmaken aan de knop. Eventueel een bandage achter zijn kont vastmaken om ondertreden te bevorderen. Je kunt in een verder stadium de teugels tussen de voorbenen laten lopen en dan omhoog naar de knop.
Ik heb nog nooit een longeerhulpmiddel gebruikt.

DubbelDun schreef:sevke schreef:Teugels door de beugels en vastmaken aan de knop. Eventueel een bandage achter zijn kont vastmaken om ondertreden te bevorderen. Je kunt in een verder stadium de teugels tussen de voorbenen laten lopen en dan omhoog naar de knop.
Ik heb nog nooit een longeerhulpmiddel gebruikt.
En dan hopen dat ie niet struikelt en door de knieën gaat. Kan het paard op een gebroken onderkaak komen te staan.

Annekexxx schreef:Nu ben ik er nog niet uit wat ik het best in huis haal...
! Maar even serieus, bekijk zelf wat er voor mogelijkheden zijn en wat je er mee wil bereiken. Ik ben persoonlijk tegen alle longeer attributen die er te krijgen en gebruikt worden; de teugels vastmaken tussen de voorbenen is iets wat in "westernland" (te) vaak gebruikt wordt, maar ik zie daar absoluut geen heil in. 
Jetta schreef:Je kunt het beste met dubbele lijnen werken en een kaptoom en een longeersingel. En inderdaad, daar moet je even les in nemen.
Bijzetteugels, touwtjes, vastgebonden teugels.....allemaal fout. Een paard moet op zijn eigen benen lopen en niet worden gedwongen in een houding of de kans krijgen te gaan hangen.
Annekexxx schreef:Duidelijk voor- en tegenstanders van hulpteugels / longeerhulpen...
Ik bestudeer dit topic morgen nog eens goed.