[WN] beenbescherming zomer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Alnieno

beenbescherming zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 10:50

Hoi!:)

Er moeten vast topics over zijn, maar kon ze niet vinden via de zoekfunctie.
Mijn hafje en ik rijden western, nu nog wat basis maar het begint ergens op te lijken :Y) (we gaan voorzichtig de reining kant op, samen met mijn instructrice zijn we nu bv. begonnen aan een baby begin van een rollback in een rustig tempo! echt spinnen, rollbacks en stoppen zijn we nog niet aan toe, dat gaat uiteraart altijd met bescherming!)
Nu zag ik dat hij aan de binnekant van zijn voorbeentje wat wondjes (minimaal, meer kale plekjes) en een kleine verdikking had. Ook heeft hij een dag kreupel gelopen, Wat overigerigens eerder te verklaren valt aan het enorme gek doen met zijn nieuwe vriendjes eerder die dag op de wei. Hij staat rondom op ijzers, al een jaartje ofzo. nooit plekjes gehad, maar kan mij voorstellen dat nu de oefeningen zwaarder worden hij daar wel behoefte aan heeft, en anders better save than sorry :Y)
Mijn instructrice komt pas over een paar weken weer, ook omdat alex en ik nu weer na zijn kreupel vakantie aan het opbouwen zijn.. vandaar even op bokt! Ik heb 3 in 1 beschemers van classic equine, bevallen mij goed maar het word zo warm met deze temperaturen..

Goed, to the point. Wat zijn fijne beschermers om te gebruiken tijdens trainingen, maar worden niet zo warm?

Groetjes :D

Daihyo

Re: beenbescherming zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:10

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:10

Je kan ook peesjes omdoen met bell boots. Ik heb harde peesjes en davis boots.
Heel veel mensen bandageren. Dat het warmer is, is vervelend, maar de training blijft gelijk, dus je moet keuzes maken.
Ik stap vrijwel altijd uit op het harde zonder beenbeschermers en spoel het paard af. Je kan ook nog wat losrijden en uitrijden zonder. Net als met skidboots die je ook omdoet voor je gaat stoppen bijv, doe je pas je beenbeschermers om als je aan de oefeningen gaat werken. Als je denkt dat hij daarbij aantikt. Als hij dat ook doet bij het ''gewone'' werk, zou ik ze gewoon omdoen.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:01

Zolang train je toch niet ? In de winter wordt het even warm onder die beschermers, hoor. Ik gebruik altijd dezelfde, winter en zomer. Voor dat uurtje kan dat geen kwaad, zolang je er maar geen tochten van vijf u mee gaat maken.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 09:40

Hoi!
Beetje late reactie, sorry..

Dank jullie voor jullie antwoorden! Klopt dat een training maar een klein uurtje duurt ofzo, dus het maakt niet zoveel uit dat het warm word? lees overal horror verhalen (idd bij de éngelse' afdelingen) en hoor westernruiters er nooit over.
Maar liever wel bescherming met het echte trainen dus, en bij in en uit stappen af en afsptuiten.

top! :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:28

Ik wissel tussen bandages en davis boots.
Ik heb toch het gevoel dat het onder de bandages warmer is in de zomer dan in de winter.
Als het 25+ is zal ik eerder davis boots nemen.

Voor de rest kijk ik vooral naar de piste, in de diepe cuttingpiste moet je na elke training je bandages wassen, davis even onder de kraan en klaar.

Voordeel van bandages is dat je zelf kan kiezen hoe hoog en laag je gaat.
Vooral met de barrelrace bandageer ik tot op de knie, omdat ze soms met haar hoef haar knie aan tikt.

Bandages gaan uit vlak na de wedstrijd of training, dus ik stap uit zonder en daarna ook telkens pezen spoelen met koud water!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:40

Bandages gebruik ik enkel op show. Voor de rest 3-in1 beschermers of davis boots. Ik merk geen verschil tussen winter en zomer. In de zomer hebben ze het overal warmer.